کد خبر: ۱۸۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: هیچ بیماری دامی در استان تهران وجود ندارد و عرضه دام در جایگاه ها با نظارت دقیق بهداشتی صورت می گیرد.

دکتر' محمد رضا حزبئی' عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز عرفه و عید سعید قربان اداره کل دامپزشکی استان تهران در سلامت دام های عرضه شده نظارت کافی دارد.

وی ادامه داد: این دام ها از چند روز قبل تحت معاینه دامپزشکان قرار می گیرند و در هنگام حمل و ذبح دام ها دامپزشکان آنها را معاینه می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران با بیان اینکه هر گونه کشتار در مراکز صنفی ممنوع است افزود: برای جلوگیری از انتقال بیماری و میکروب دامی به شهر عرضه دام را در جایگاه های تعیین شده انتقال دادیم.

وی اضافه کرد: کشتار دام در منازل در عید سعید قربان ممنوع نیست و شهروندان می توانند دام را خریداری کنند و در منازل ذبح کنند.

دکترحزبئی با بیان اینکه نوع دام های عرضه شده در مراکز مشخص شده است افزود: برای اولین بار دام زرد با پلاک زرد رنگ و دام ماده با پلاک صورتی در جایگاه ها مشخص است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران اضافه کرد: اگر دامی بعد از ذبح قسمتی از لاشه دام توسط کارشناسان غیربهداشتی تشخیص داده شود آن دام ضبط و معدوم می شود.

وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود در مراکز مشخص شده دام خود را تهیه کنند و در مراکزی که غیرمجاز است دام خریداری نکنند چرا که تحت نظارت اداره کل دامپزشکی نیست.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
این خبر را خوندم یاد حزبئی افتادم یاد سخت گیریهاش - مدیریت استوار و محض منظم و نظامی واقعا ایشان از ذخایر دامپزشکی هستند حیف است که سازمان ما قدرشناس نیست حزبئی یعنی روحیه و البته ترس
نظر شما
ادامه