کد خبر: ۱۷۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، دکترمجیدرضا شکری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی قزوین در‌ نظر دارد نسبت به پایش میزان مالاشیت گرین در ماهیان مزارع پرورش ماهی استان اقدام کند.

وی افزود: در این طرح که به زودی در استان اجرا می‌شود، از تمامی مزارع تکثیر و پرورش ماهی استان نمونه‌برداری و از نظر میزان باقیمانده مالاشیت گرین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور و آبزیان دامپزشکی قزوین اضافه کرد: در صورت مشاهده تخلف با متخلفان بر اساس ضوابط برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

این مسئول تصریح کرد: اگر چه مالاشیت گرین در درمان آلودگی‌های قارچی و انگلی در ماهی‌ها مؤثر است اما مصرف آن در تمام مزارع تکثیر و پرورش آبزیان، باقی ماندن آن در بدن آبزیان تا پایان دوره پرورش و انتقال آن به مصرف کنندگان، احتمال سرطان‌زایی در انسان را افزایش می‌دهد و استفاده مداوم از آن ممنوع است.

وی تأکید کرد: به جای مصرف مالاشیت گرین در مزارع پرورش ماهی، از ضدعفونی کننده‌های مجاز و مورد تأیید سازمان دامپزشکی کشور، مانند هالامید استفاده کنند.

گفتنی است؛ ممنوعیت استفاده از ضدعفونی کننده مالاشیت گرین پیشتر از سوی دامپزشکی به مدیران مزارع تکثیر و پرورش ماهی سطح استان ابلاغ شده است.

 

برچسب ها: مالاشیت گرین،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
البرز عسگری
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
ضمن سلام و وقت بخیر و تشکر از اطلاع رسانی شما ، لطفا ساده ترین روش اندازه گیری باقی مانده های مالاشیت گرین در آب و در بافتهای بدن ماهی را عنوان فرمایید . با سپاس فراوان
نظر شما
ادامه