کد خبر: ۱۷۸۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  در پی درج خبری در بخش بهداشت و سلامت نشریه حکیم مهر به نقل از خبرگزاری ایسنا مبنی بر تقدیم لایحه تأسیس سازمان غذا و دارو به هیأت دولت که در بخشی از آن از قول وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نظارت از مزرعه تا سلول وظیفه آن وزارتخانه عنوان شده ، دکتر آراسب دباغ مقدم مشاور عالی مدیر مسئول حکیم مهر در تذکری مهم نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

وی در تذکر خود با اشاره به ابداع عبارت (از مزرعه تا میز غذا) توسط غربی‌ها ، عنوان نمودن عبارت جدید (از مزرعه تا سلول) را توسط وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تعجب‌برانگیز دانست و نوشت : مگر ایشان می توانند در بدن انسان‌ها و تا سلول حضور داشته باشند و آنجا نظارت نمایند؟!

دکتر دباغ مقدم در بخش دیگری از این تذکر نظارت در مزرعه را وظیفه خاص دامپزشکان دانست و از چگونگی حضور و نظارت وزارت بهداشت در مزرعه ابراز تعجب نمود!

امید است مسئولین ذیربط از جمله رئیس محترم سازمان دامپزشکی کشور و رئیس محترم سازمان نظام دامپزشکی به این موضوع و نظایر آن که کیان و حریم صنف دامپزشکی را تهدید می کند واکنش مناسب ، عالمانه و منطقی نشان دهند.

 

بخشی از اظهارات وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این باره به این شرح است :

 

دکتر دستجردی وزیر بهداشت در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به 5 شرکت و 6 محصول غذایی با بیان این که وزارت بهداشت در مقابل مسائل ایمنی غذای مردم به شدت مسئولیت دارد، گفت: از مزرعه تا سلول، مسئولیت نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی به مواد غذایی برعهده‌ وزارت بهداشت است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتردانشوران
|
-
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
0
واقعا جای سئوال دارد! امیداست که مسئولان محترم بهداشت کشور تلاش دامپزشکی را در مزرعه زیرعلامت سئوال نبرند.!
از روسای محترم سازمانهای دولتی که درزمینه دامپزشکی فعالیت دارند وهمچنین NGO های فعال وغیرفعال و وبلاگ نویسان و مراکز آموزشی درخواست میشود دراین زمینه
نظربدهند.
دکتر م-ب
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۵
0
0
به نظر اينجانب تا زماني كه مديران سازمانهاي دولتي و غير دولتي مرتبط با بهداشت دام در كشور اينقدر ...... هستند مسلما بايد انتظار داشت نه تنها حق صنف بلكه خودشان را هم ببلعند.
shabbooie
|
-
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۷
0
0
متاٌسفانه این نهایت قدر ناشناسی است. مگرقبل از این چه کسانی غیر از دامپزشکان روی مواد غذایی بیشترین تاٌثیر و نظارت را داشتند؟و اکنون این سوال مطرح است که از این به بعد چه کسانی غیر از همین دامپزشکان این بار را به دوش خواهند کشبد؟ جامعه ای که همواره در ایران بیشترین کار را در زمینه حفظ سلامت جامعه را بر عهده داشته و هیچگاه بطور شایسته دیده نشده.
نظر شما
ادامه