کد خبر: ۱۷۸۱۱

دکترمهدی خلج بعد از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان مازندران، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بیماری لمپی‌اسکین در استان‌هایی از جمله آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، ایلام و کرمانشاه، مشاهده شد که نسبت به کنترل آن اقدام شد.

وی تصریح کرد: لمپی‌اسکین بیشتر از مرزهای شرقی و از افغانستان وارد کشور شد، برنامه وزارت جهادکشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور این است که هیچ دامی از سیستان و بلوچستان خارج نشود، موارد ارزیابی انجام بگیرد و در صورت نیاز، دام‌ها قرنطینه شوند.

دکترخلج در ادامه گفت: اولویت ما، مجتمع‌های بزرگ دام شیری است، در صورت مشاهده مواردی از بیماری لمپی‌اسکین، نسبت به معدوم‌سازی دام اقدام می‌کنیم و دام‌های در معرض خطر نیز واکسینه می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه در یکی از بدترین مناطق شیوع بیماری دامی قرار داریم و هر روز با یک بیماری مواجه هستیم، اذعان داشت: برخی از مردم ما به‌ویژه کسانی که در مناطق سخت‌گذر زندگی می‌کنند، نمی‌خواهند به دلیل هزینه‌های سنگین نگهداری دام، برای بهداشت آن نیز پول خرج کنند، بنابراین باید این خدمات را رایگان انجام دهیم، و فضای مثبتی را برای ارائه خدمات دامپزشکی ایجاد کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره کمبود نیروی انسانی در سازمان دامپزشکی، گفت: ما نیاز به حداقل 5 هزار نیرو داریم تا فعالیت‌های خود را در کشتارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز بررسی و نظارت بر دارو و مواد غذایی و مراکز مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، افزایش دهیم.

دکترخلج تصریح کرد: 21 هزار نفر از نیروهای بخش غیردولتی را برون‌سپاری کردیم و وظایف قابل واگذاری به آنها نیز، واگذار شده است.

 

برچسب ها: لمپی اسکین،
نظر شما
ادامه