کد خبر: ۱۷۸۰۳

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان با اعلام این خبر گفت: بازرسی و نظارت بر عملکرد کارخانجات و مراکز جمع آوری و فرآوری شیر از سوی بازرسان دامپزشکی با جدیت پیگیری می‌شود.

دکتر مهرداد دلیلی ابراز داشت: حدود 5 کیلوگرم جوش شیرین در یکی از مراکز جمع آوری شیر این شهرستان کشف و ضبط و پرونده تخلف این مرکز جهت صدور رأی به مرجع قضایی ارسال و حکم پلمپ صادر گردید.

دلیلی افزود: کنترل بهداشتی در تمامی مراحل از محل دامداری تا رسیدن به کارخانه و نیز فرآیند تولید امری اجتناب ناپذیر است و برخی افراد متخلف به منظور پوشاندن آلودگی و فساد شیر با افزودن جوش شیرین به آن موجب خنثی شدن اسیدهای سنتز شده توسط میکروب ها گردیده و بدین صورت شیر در اثر حرارت دلمه و لخته نشده و فساد آن مخفی می ماند در حالی که سایر مواد مضر حاصل از میکروبها ممکن است در شیر باقی مانده که مصرف آن در انسان عوارضی را به دنبال دارد.

دکتر مهرداد دلیلی با تأکید بر اینکه عرضه مواد لبنی باید از شرایط بهداشتی و سلامت مطلوبی برخوردار باشد، خاطر نشان کرد: فرآورده‌های لبنی باید در شرایط مناسب یخچال نگهداری شوند زیرا شیر محیط بسیار مناسبی برای فعالیت انواع میکروارگانیسم‌های عامل فساد اعم از باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‎هاست و به‌ سادگی در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می گیرد.

 

 

برچسب ها: شیر , جوش شیرین،
نظر شما
ادامه