کد خبر: ۱۷۴۱۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر

یکی از دانشجویان دکترای تخصصی دامپزشکی و از بینندگان محترم حکیم مهر مطلبی را در خصوص کیفیت پائین آموزش در این دوره برایمان ارسال کرده اند که عیناً به استحضار مخاطبین محترم می رسد:

 

"با سلام خدمت مدیر مسئول محترم حکیم مهر
اول لازم می دونم که از سایت خوبتون تشکر کنم. من رزیدنت یکی از دانشکده های دامپزشکی هستم. میخواستم ازتون خواهش کنم که در مورد وضعیت نابسامان رزیدنتها چه از لحاظ عدم دریافت هیچگونه حقوقی علیرغم گذراندن کشیک و ایجاد درآمد برای دانشکده، و همچنین عدم آموزش عملی در طی سالهای تحصیل مطلبی چاپ کنید.

ما در طی چهار سالی که تحصیل می کنیم هیچگونه آموزش عملی هماهنگ با عنوان تخصص خود نمی بینیم که بعد از فارغ التحصیلی اعتماد به نفس لازم برای کار کردن داشته باشیم. از طرفی حقوقی دریافت نمی کنیم و مجبوریم که حین درس خواندن برای تامین هزینه خود کار کنیم. وقتی که فارغ التحصیل می شویم، تقریباً کاری متناسب با تخصص پیدا نمی کنیم. این در حالیست که ظرفیت اخذ دانشجو در دوره تخصصی همچنان در حال افزایش است . کجای دنیا سراغ دارید که رزیدنت هیچ کیس عملی نبیند.

خواهش می کنم موضوع عدم کسب تجربه عملی، عدم دریافت حقوق و کم نکردن ظرفیت گرفتن دانشجو را به گوش مسئولان برسانید. در پایان ازتون تشکر می کنم."

 

 

برچسب ها: دکترای تخصصی،
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
در بسیاری از موارد حق با ایشان است. اما یک نکته نیز نباید از نظر پنهان بماند، دانشجویان سال آخر دوره عمومی نیز وقتی وضع نابسامان بسیاری از دوره های تخصصی رشته دامپزشکی را می بینند، بایستی با درایت بیشتری انتخاب رشته نمایند تا در انتها تنها نام دانشجوی دوره تخصصی روی ایشان نماند، که این خود به تنهایی ارزشی ندارد.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
0
0
ایشون چطوری کیسی نمیبیند ولی برای دانشگاه ایجاد درآمد میشود؟؟؟؟ بعد چطوری خودشون رو مستحق دریافت حقوق میداند بدون اینکه کیسی میبینند؟؟؟ کجای دنیا دیدین که کسی کاری نکنه ولی بهش پول بدن؟ از طرفی کجای دنیا دیدین که یک دانشجو رو جذب کنن تا بره بشینه تو کتابخونه یا بره با دانشجوهای دیگه گپ بزنه بعدش بهش مدرک بدن بگن برو به سلامت؟؟؟
به نظر من وضعیت از دو طرف داغونه و داره دست به دست میچرخه این دور باطل!!!!
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
من به جرأت ميگم كه يك اينترن پزشكي از من متخصص داخلي دام... بيشتر كيس ديده، اعتماد به نفس بالايي داشته و حتي با سواد است! لطفا بهتون بر نخوره زيرا يك واقعيت تلخ تلخ تلخ است!
استادان فقط اسم كتاب تكست را بلدند و تاكنون نخوندند! معلومات رزيدنت ها تنها در حد جزوه كلاسي است!. يادمه در دوره رزيدنتي روزي كه كيس نبود استاد خوشحال بود و ما خرسند!. دامپزشكي تو ايران بسيار بيمار است. به لطف گسترش بي رويه دانشكده هاي آزاد و دولتي (شايد پيام نور هم از غافله عقب نمونه!) من بيسوادها! متخصص هم شديم والان هم كاري نداريم انجام بديم، بنابراين همون اندك آموخته هاي جزوه ها (اونم در شب امتحان فقط) را هم زود فراموش مي كنيم! آقايان مسول دامپزشكي!. ما بيماريم و شما بيمارتر. كسي هست دريابد حال ما را؟!
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
برید دانشگاه مادر دامپزشکی ی مقداری تحقیق کنید . ببینید اساتید دوره های رزیدنتی خودشون چند سالی است که همه تلاشهای علمی واقعی رو ول کردند و بدون خلاقیت و بدون انرژی شدند و از کارهای سنوات قبل استفاده می کنند و بیشتر دنبال رانتی کردن کار هاشون و محدودیت برای نگرش دانشجویان هستند .
فقط طبق روال دارند دانشجوی متخصص تولید می کنند.خوب محصول کار بی برنامه در این شرایط مشکل فراموش شدن دانشجوی تخصصی/ علم/کتاب /کیس/حقوق رزیدنتی /مقاله/طرح و غیره است
ناشناس
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
یک نکته بی ربط شاید هم با ربط: دوست عزیز متخصص داخلی دام...: قافله نه غافله!!، این هم همان طور که فرمودید احتمالا ناشی از عدم مطالعه کافی است!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
وقتی کورس علوم پایه در دکترای عمومی تمام شد، به خودم گفتم هیچی یاد نگرفتم حتما تو دوره درمانگاهی یه دامپزشک باسواد میشم. روزگار گذشت و من به عنوان یک دامپزشک بیسوادفارغ التحصیل شدم. خودم را دلداری دادم و گفتم ایرادی نداره برم تخصص همه چیز را بهتر خواهم فهمید. دوره بی روح و بی انگیزه تخصص هم گذشت. نه من انگیزه داشتم نه استادانم! دوست داشتم هر چه سریعتر این وضع نابسامان تموم بشه و من فارغ التحصیل بشم و بیام خودم کار کنم تا یاد بگیرم! بعد گرفتن مدرک تخصص کاری پیدا نشد که هیچ، اندک آموخته هایم هم پر کشید و رفت. حالا من موندم و فیلسوفانانه به قضیه نگاه می کنم که چه لزومی داشت دانشکده دامپزشکی تاسیس می کردند، من میرفتم مدرک (بدون دانش و تجریه و مهارت) می گرفتم. برای اینکه بیکار نباشم اومدن ظرفیت تخصص را بردن بالا، من وارد تخصص شدم و حالا که جوانیم گذشت عاص و پاس گوشه عزلت گرفتم! احتمالا اگر بعد دیپلم ، شارگرد سوپرمارکت می شدم، تو 35 سالگی یه سوپرمارکت خوب تو یه محل مناسب داشتم. به نظر شما درست فکر می کنم؟
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
کاملا با این دوست متخصص داخلی موافق هستم
سیستم دامپزشکی کشور بیمار است
اما یه طور بخوام بگم اینه که کشور به دامپزشک نیاز نداره و با افزایش بی رویه دانش آموخته چاه عمیقی برای این رشته کندن
همکار
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
البته دوستان ایشون حق داره بعلت بودجه کم سطح علمی بسیار پایین امده او عزیزی که میگه کجای دنیا به دانشجو پول میدن بره بشینه تو کتاب خونه احتمالا نمیدونه معنی دانشجو چیه اصلا دانشجو باید نصف تحصیل رو در کتابخونه بگذرونه و بهش کمک هزینه هم بدن اون پس کی میخواد تحقیق کنه بعد فارغ التحصیلی؟ الان که دانشجوی پی اچ دی هست باید تحقیق داشته باشه
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
دوست همکار عزیز! معنی دانشجو این هست که پول بهش بدن بره تولید علم بکنه و اون علم تبدیل به فناوری بشه و وارد چرخه های اقتصادی اون کشور بشه. شما که معنی دانشجو رو میدونید، مسلما این مورد رو هم باید فهمیده باشید! حالا خودتون قضاوت کنید: در کشور ما، دانشجوی دامپزشکی در تولید علم چقدر فعاله؟ مطالعه میکنه برای تولید علم یا برای پاس شدن امتحانات؟؟؟ کافیه یه سر برید به دانشکده ها سر بزنید خودتون از نزدیک واقعیات رو ملاحظه کنید! و اینکه کدوم تولید علم در چرخه های اقتصادی ما وارد شده؟؟؟ خودتون میبینید که در صنعت وضعیت به چه صورته. از خودتون شروع کنید ! کار پایان نامه جنابعالی، آیا وارد صنعت شده؟ آیا جزو اون عده افراد خوش اقبال بودید که با این همه زحمت و تلاش، در نهایت کارشون مفید و کاربردی شده؟
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۵
0
0
بعضي ها چه نكته بين هستن مثلا. بجاي اينكه به بدبختي هاش فكر كنه اومده غلط املايي مي گيره!
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
بنده هم با اون دوستمون موافقم که تحقیقات دانشجویان ما در دانشکده ها متاسفانه یا قابلیت کاربردی نداره و یا ظرفیت صنایع در حدی نیست که تبدیل به فناوری بشه .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
0
0
دوست عزیز! اون نکته بینی نیست! اون اوج فلاکته متاسفانه.
همکار
|
-
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
دوستان عزیز همه همکاریم دانشگاه رفتیم وعمرمون رو تو دانشگاه گذروندیم بعد چطوره که بعضی همکارامون تخصص عالی سواد در حد بالا درامد خوب و.... بعضی هم هیچکدوم از اینها خوب بابا به فعالیت و تخقیق در زمان دانشجویی هم مربوطه دیگهاون همکار عزیزی که دنبال تولید علمه باید خدمتش بگم اول ذعلم رو دریافت میکنن بعد که حرفه ای شدن تولید میکنن جسارت نشه ها هنوز معنی دانشجو رو نفهمیدیم ضمنا اگه من هم خوب مطالعه داشتم و تحقیق میکردم پایان نامه ای رو دفاع میکردم تا واقعا وارد صنعت بشه بازم عذر خواهم
رزیدنت طیور
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
0
0
دوست عزیزی که گفتند شما چطور میگید برای دانشکده ایجاد درآمد میکنید وحقوق نمیگیرید، بعد میگید کیس عملی نمیبینیم، باید در جوابشون بگم، ما درسهای مربوط به طیور صنعتی رو میخونیم ولی کیس پرنده زینتی میبینیم. یعنی سرفصل دروس با موارد عملی دیده شده مغایرت دارد.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
0
0
جناب رزیدنت طیور! شما با چه دانشی دارید طیور زینتی ویزیت میکنید در صورتیکه برنامه درسی شما به گفته خودتون مربوط به طیور صنعتیه؟
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
دانشجویان بعضی گلایه هاشان بجاست اما اگر تصویر درستی از دانشگاه های مطرح اروپا داشتند انوقت به گونه ای دیگر قضاوت میکردند در انجا دانشجوی تخصصی باید خودش یاد بگیرد نه کلاسی به ان صورت برگزار می شود و نه امتحانی در طول دوره گرفته میشود.اما در پایان ارزیابی دقیقی به عمل می اید.در هر حال گرچه نقش استاد مهم است اما مهمترین فاکتور اولا کیفیت و توانمندی دانشجو و ثانیا اراده اوست.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
أصلا هم اينطور نيست. وظيفه استاد اموزش صحيح به دانشجوست. متاسفانه برخي از اساتيد ما چون با زد و بند جذب دانشگاه ها شده اند، سوادي ندارند. ان ها نمي توانند و نه مي خواهند به دانشجو چيزي ياد دهند. اما چرا؟ چون دانشجوي تخصصي را رقيب خود مي دانند و هر كجا كه امكانش باشد سعي مي كنند بر عليه دانشجو اقدام نمايند. اين بنده خدا، اين دانشجوي تخصصي راست مي گويد. وضع اموزشي و پژوهشي بسيار خراب است. در دانشگاه ازاد كه اوضاع غم انگيز تر هم هست. اما روي صحبتم با همكاران و اساتيد هست. چه بخواهيم چه نخواهيم علم روز در حال پيشرفت است و دانشجوياني در بين خيل عظيم بي سوادان وجود دارند كه در اينده رقيب ما خواهند شد و از ما بهتر خواهند بود. بياييم به جاي تخريب و ترور شخصيت افراد و عدم اموزش صحيح به انها، زمينه را براي تحمل هم و ايجاد يك رقابت سالم فراهم نماييم.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
0
0
توانمندی، اراده، سخت کوشی و انگیزه در دانشچو جهت موفقیت و پیشرفت در همه جای دنیا یک امر ثابت شده است. در ایران دانشجوی تخصصی میخواهد که استاد همانند دوره عمومی مطلب اماده ای را در اختیار او قرار دهد همان را حفظ کند و امتحان بدهد این روش اساسا با روح مطالعه و تتبع همخوانی ندارد. قطعا استاد باید به علم روز مسلط باشد ولی نفش او هدایت است و بازیگر اصلی صحنه باید دانشحو باشد. دانشجو باید از استاد جلو بزند اگر اینگونه نباشد پیشرفتی اتفاق نمی افتد.
به هرحال دانشجوی عزیز بدون زحمت چیزی به دست نمی اید.
نظر شما
ادامه