کد خبر: ۱۷۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی درمیان ، خراسان جنوبی و سمنان

 

رئیس سابق شبکه دامپزشکی درمیان:
بیش از 4 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در درمیان انجام شد

 

رئیس سابق شبکه دامپزشکی درمیان گفت: در سال گذشته بیش از 4 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در 85 واحد پرورش طیور در شهرستان درمیان صورت گرفته است.

بابک کروژده در دیدار رئیس جدید و قدیم دامپزشکی درمیان با فرماندار این شهرستان گفت: به منظور حفظ بهداشت واحدهای پرورشی و پیشگیری از بیماری‌های طیور گوشتی شهرستان مقدار 4 میلیون و 820 هزار و 400 دز واکسن مصرف شده است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 69 مورد نمونه‌برداری برای بررسی و تشخیص قطعی بیماری برداشت و به آزمایشگاه ارسال شده است.
رئیس سابق شبکه دامپزشکی درمیان گفت: 280 مورد بازدید و مراقبت فعال از مرغداری‌ها و زیستگاه‌های حیات‌وحش در راستای پیشگیری از بیماری‌های طیور به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته است.
کروژده افزود: شهرستان درمیان با دارا بودن ظرفیت بیش از 7 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر سال یکی از قطب‌های پرورش طیور در استان محسوب می‌شود و انتظار می‌رود با راه‌اندازی کشتارگاه طیور شهرستان ظرفیت جوجه‌ریزی و تولید افزایش یابد.
رجبعلی براتی فرماندار شهرستان درمیان نیز با اشاره به نامگذاری امسال به نام کار مضاعف همت مضاعف، بر لزوم عملکرد مناسب ادارات شهرستان در این سال به منظور خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان تاکید کرد.
رئیس جدید شبکه دامپزشکی درمیان نیز سیاست شبکه دامپزشکی را رسیدگی بیشتر به نقاط دور دست شهرستان و همچنین نقاط مرزی عنوان کرد.
محمد اصغرزاده نقش بخشداران، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و همچنین دامداران را در پیشبرد اهداف دامپزشکی مهم ارزیابی کرد و همکاری آنها با شبکه دامپزشکی درمیان در کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های دامی به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان موثر دانست.
------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:
تجهیز اکیپ‌های صحرایی اولویت امسال بخش دامپزشکی است

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تبریک سال کار مضاعف و همت مضاعف گفت: تجهیز اکیپ‌های صحرایی اولویت نخست امسال بخش دامپزشکی است.

محمد رضاییدر جلسه شورای مدیران اداره کل دامپزشکی استان که با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد این دستگاه در سال 88 برگزار شد، ضمن اشاره به کسب رتبه برتر دامپزشکی در جشنواره شهید رجایی از زحمات تمام پرسنل قدردانی کرد و خواستار برنامه‌ریزی دقیق‌تر در راستای پیشبرد بیش از پیش اهداف دامپزشکی در سال جاری شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی سرایان نیز بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز و با توجه به افزایش روند تولید، توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی، طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه این ایام در شهرستان سرایان اجرا شد.
علی صدیقی تصریح کرد: در این راستا دو اکیپ سیار نظارت بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان و یک اکیپ ثابت برای پاسخگویی و ارائه خدمات درمانی به دامداران در محل شبکه دامپزشکی تشکیل شد.
وی عنوان داشت: اکیپ‌های مذکور در ایام نوروز و تعطیل در دو نوبت کاری صبح و عصر به شهروندان خدمات ارائه کردند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان نیز گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و در راستای بهداشت عمومی جامعه طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز در نهبندان نیز اجرا شد.
عباس نیکپور ابراز داشت: این شبکه با تشکیل اکیپ‌های نظارت در دو نوبت کاری صبح و عصر تمام مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح شهرستان را در این ایام کنترل کرد.
وی از کنترل و نظارت شدید دامپزشکی شهرستان بر رستوران‌های بین راهی خبر داد و اظهار داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های ذی‌ربط با متخلفان و افراد سودجو برخورد قانونی شد.
در این جلسه علاوه بر بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد شبکه‌های دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری‌های دام و طیور، نظارت بر فرآورده‌های خام دامی، اسناد مالی و هزینه‌ها، رفع مشکلات موجود و تجهیز اکیپ‌های صحرایی برای سال جدید در دستور کار قرار گرفت.

---------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
5 تن فرآورد‌ه‌ خام دامی در سمنان از چرخه مصرف خارج شد

 

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: نوروز امسال بیش از 5 تن فرآورد‌ه‌های خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رضا عامریاظهار داشت: در اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز که از بیت و دوم اسفند ماه سال گذشته در استان سمنان آغاز شد، بیش از یک‌هزار و 500 مورد بازدید از مراکز عرضه و پخش فرآورده‌های خام دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز بسته‌بندی و رستوران‌های داخل‌شهری و برون‌شهری صورت گرفت.
وی اضافه کرد: در این بازدیدها بیش از پنج تن فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف شامل مرغ، تخم‌مرغ، ماهی و گوشت قرمز ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج و با مجوز مراجع قضایی معدوم شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: بهداشت فرآورده‌های پروتئینی خام دامی تاثیر بسزایی در سلامت مصرف‌کنندگان به خصوص در رستوران‌ها و مراکزعمده تهیه و توزیع مواد غذایی دارد.
عامری ادامه داد: اعمال کنترل‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی نقش مهمی در جلوگیری از انتشار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و به خصوص جلوگیری از برخی مسمومیت‌های غذایی ناشی از مصرف فرآورد‌های دامی غیربهداشتی دارد.
وی افزود: به همه شهروندان و مسافران در خصوص سلامت فرآورد‌های خام دامی مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی و ... در مراکز عرضه به خصوص رستوران‌های استان سمنان اطمینان خاطر دارد.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی فرآورد‌ه‌های خام دامی تا امروز ادامه دارد و برای اجرای آن بیش از 15 گروه ثابت و سیار فعال هستند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
0
0
دمتون گرم که همیشه اپدیتین
نظر شما
ادامه