کد خبر: ۱۷۰۸۸

سی و یکمین نشست شیلات سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد /فائو/، با حضور بیش از 110 کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در مقر این سازمان در رم آغاز شد.
صید و صیادی، آبزی پروری، تجارت بازار ابزیان و مقابله با صید غیر قانونی از جمله محورهای این نشست 5 روز است. حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران که در این نشست حضور دارد به خبرنگار صدا و سیما در رم گفت: جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته اقدامات موثری در توسعه شیلات و ابزی پروری در دریای عمان و خلیج فارس داشته است.
وی افزود: ایران هم اکنون با بیش از 800 هزار تن تولید ابزیان رتبه سی ام را در بین 180 کشور جهان به خود اختصاص داده است. صالحی همچنین گفت: ما با توجه به محدودیت های فعالیت ها را بر روی موضوع پرورش ماهی در قفس تمرکز کرده ایم و تلاش داریم با کشورهای صاحب نام در این زمینه همکاری داشته باشیم.
رئیس سازمان شیلات کشورمان با اشاره به برنامه های جمهوری اسلامی ایران برای توسعه پرورش ابزیان گفت نشست زیر کمیته ابزی پروری فائو در دوره اینده در ایران برگزار خواهد شد. نشست کمیته شیلات فائو هر دو سال یک بار با حضور نمایندگان کشورهای عضو این کمیته در مقر این سازمان برگزار می شود.

 

 

برچسب ها: فائو،
نظر شما
ادامه