کد خبر: ۱۶۹۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

دکتر عبدالحمید میمندی پاریزی معاون پژوهشی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز، مطلبی را در خصوص فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی آن دانشکده برای حکیم مهر ارسال نموده اند که ضمن تشکر از ایشان، جهت اطلاع به استحضار مخاطبین محترم حکیم مهر می رسد:

 

با سلام

احتراماً لیست مجلات لاتین  که همکاران محترم هیات علمی دانشکده دامپزشکی شیراز طی دو سال گذشته (منتهی به مهر 1392) مقالات خود را (بیش از 500 مقاله طی 2 سال) در آنها به چاپ رسانده اند به همراه IF و SNIP آنها (به روز شده در آذر ماه 1392) جهت اطلاع و بهره برداری به اطلاع می‌رسد. در دانشگاه شیراز مقالات سالیانه همکاران، در مهر ماه بررسی می شود (ازمهر تا مهر). مجلات فارسی زبان که همکاران تعدادی از مقالات خود را در مدت مزبور در آن ها چاپ نموده اند در این لیست آورده نشده که جداگانه تحلیل خواهد شد.

در طی 2 سال، 72 درصد مجلاتی که همکاران محقق دانشکده، مقالات خودرا چاپ نموده اند دارای رتبهISI   و 59 درصد دارای ضریب تاثیر (IF) می‌باشند که میانگین ضریب تاثیر کل مجلات 9/0 (نزدیک به یک) می باشد که میانگین خوب و قابل توجهی است (موارد بدون ضریب تاثیر، صفر محاسبه شده است). البته میانگین مجلات دارای ضریب تاثیر52/1 می باشد.  38 درصد مجلات دارای ضریب تاثیر بالای یک می باشند که درمیان آنها ضریب بالای 2، 3 و 4  هم وجود دارد.  محدوده ضریب تاثیر مجلات مزبور  از 12/0 تا 5/4 می باشد. این تحلیل کوتاه  نشان می دهد که محققین توانمند و تلاشگر دانشکده دامپزشکی شیراز درتحقیقات خود، به کیفیت هم توجه کرده اند که نتایج آنان مورد قبول مجلات معتبر  و سطح بالا  قرار گرفته است. انشاء ا... در آینده دوره 5 ساله مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می شود سایر دانشکده های دامپزشکی نیز تحلیلی از مجلات مورد توجه محققین خود داشته باشند، چون می تواند مورد استفاده سایر پژوهشگران قرار گیرد.

 

این نکته قابل ذکر است که رتبه ISI ، IF  و SNIP  مجلات هر سال اندکی تغییر می کند. در مورد SNIP در آینده بیشتر  بحث خواهد شد (source normalized impact per paper).

 

در خصوص موسسات علم سنجی و نظام های استنادی و مجلات مورد توجه محققین محترم، موارد زیر قابل توجه است:

1-ضریب تأثیر (IF) توسط مؤسسه تامسون (ISI)  تعیین می‌شود و در لیست  JCRمنتشر می شود.

2-SNIP  توسط مؤسسه Scopus تعیین می‌شود که برای مقایسه رشته‌های مختلف، شاخص مناسب‌تری است. این مؤسسه شاخص SJR را هم تعیین می کند. نظام های استنادی و علم سنجی دیگری هم وجود دارد ولی این دو مهمترین می باشند.

 

 با توجه به اینکه محققین محترم در حوزه دامپزشکی می‌توانند مقالات خود را در مجلات متعددی در حوزه‌های دامپزشکی، بیولوژی، پزشکی و ... چاپ نمایند و تعداد مجلات هم در این زمینه ها بالنسبه زیاد است، از این رو سعی کنند که با جستجوی بیشتر، مقالات خود را به مجلات با کیفیت بالاتر ارسال نمایند.

در جایگاه علمی کشور ،کیفیت مقالات اهمیت زیادی دارد، محققین محترم سعی نمایند که مقالات خود را در مجلات با IF بالا چاپ نمایند. برای این کار لازم است مقالات به صورت جامع باشند هم به لحاظ کمی و هم کیفی. ولی اگر یک تحقیق به چند قسمت کوچک تقسیم شود که مقالات جامعیت لازم را نداشته باشند، در آن صورت مجلات معتبر و با کیفیت، برای چاپ نمی‌پذیرند. مقالات با کیفیت، مورد استناد سایر محققین  قرار می گیرند و میزان استنادات آن ها بالا می رود.

 

با احترام و آرزوی توفیق الهی

دکتر عبدالحمید میمندی پاریزی

 

 

 

Journals

ISI

IF

SNIP

1

Acta Cytologica

ISI

0.69

0.27

2

Acta Scientiae Veterinariae

ISI

0.27

0.17

3

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
0
0
دست مريزاد، آفرين بر دانشمندان ميهن ما در خطه فارس كه به حق خوش درخشيده اند. اجركم عندالله
Mark
|
Russian Federation
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
Tewu4y http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
نظر شما
ادامه