کد خبر: ۱۶۸۶۰
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
سازمان نظام NGO است یعنی باید با نگاه بخش خصوصی اداره شود / سازمان نظام یک سازمان مردم نهاد است ولی ریاست بخش خصوصی لازم نیست / بهتر است به موشکافی حوادث گذشته نپردازیم

ماهنامه نسخه دامپزشکی در شماره اخیر خود مصاحبه هایی با دکتر مسعود عربشاهی و دکتر محمدرضا صفری از کاندیداهای ریاست سازمان نظام دامپزشکی و همچنین دکتر سید حسین حسینی دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان انجام داده است که به اطلاع مخاطبین محترم حکیم مهر می رسد:

 

مصاحبه ماهنامه نسخه دامپزشکی با دکتر مسعود عربشاهی کاندیدای ریاست نظام دامپزشکی از بخش خصوصی

"سازمان نظام NGO  است یعنی باید با نگاه بخش خصوصی اداره شود"

 

نسخه دامپزشکی: ضمن تبریک انتخاب شما از طرف شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی، احتمال گرفتن حکم ریاست از رییس جمهور را چقدر می دانید؟

دکتر عربشاهی: احتمال معرفی و گرفتن حکم را برای خودم را بسیار ضعیف می دانم. طی این سالها، تجربه به ما ثابت کرده است که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

نسخه دامپزشکی: در صورت انتخاب، برنامه های شما برای اداره سازمان نظام دامپزشکی چه خواهد بود؟

دکتر عربشاهی: از زمان دانشجویی، در حدود 35 سال است که در بخش خصوصی فعال هستم. احساس من این است که مشکلات بنیادی زیادی برای دامپزشکی کشور چه در حوزه خدمات رسانی و چه در حوزه بهداشت به وجود آمده است. اگر به عنوان رییس سازمان نظام دامپزشکی انتخاب شوم، از تمام توان و ظرفیت بخش خصوصی برای حل این مشکلات که می توانند در سرنوشت دامپزشکی کشور موثر باشند، بهره خواهم برد. در حال حاضر بار سنگین خدمات دامپزشکی بر عهده بخش خصوصی است، بدون اینکه سازماندهی مناسبی برای این بخش وجود داشته باشد.

نسخه دامپزشکی: نظر شما در مورد انتخاب یک فرد انتصابی به عنوان رییس سازمان نظام دامپزشکی چیست؟

دکتر عربشاهی: اسم سازمان نظام NGO  است. یعنی این سازمان باید با نگاه بخش خصوصی اداره شود. با کمال احترامی که برای همکاران خود در بخش دولتی قائلم، باید بگوییم که قدرت ریسک و سرعت عمل در بخش دولتی بسیار پایین است. سیستم دولتی توان حرکت ندارد، در صورتی که بخش خصوصی همیشه در صحنه و آماده است.

نسخه دامپزشکی: به نظر شما در مورد تعداد اعضای انتصابی و انتخابی شورای مرکزی سازمان نظام چیست؟

دکتر عربشاهی: قانون سازمان نظام باید اصلاح شود. این قانون جامع نیست و مشکل دارد. اداره این سازمان به تفکر بخش خصوصی نیاز دارد و با کمال احترام، حاکمیت تفکر دولتی در این سازمان مردم نهاد نمی تواند راه به جایی ببرد.

 

مصاحبه ماهنامه نسخه دامپزشکی با دکتر محمدرضا صفری کاندیدای ریاست نظام دامپزشکی از بخش دولتی

"سازمان نظام یک سازمان مردم نهاد است ولی ریاست بخش خصوصی لازم نیست"

 

نسخه دامپزشکی: چطور شد که کاندیدای ریاست سازمان شدید؟

دکتر صفری: احساس کردم با توجه به مشکلات موجود در بخش دامپزشکی شاید بتوانم کمک کنم که سازمان نظام وضعیت به سامان تری پیدا کند.

نسخه دامپزشکی: گفته می شود که با توجه به مردم نهاد بودن سازمان نظام، بهتر است ریاست آن را فردی از بخش خصوصی به عهده بگیرد. نظر شما در این مورد چیست؟

دکتر صفری: سازمان نظام یک سازمان مردم نهاد است، اما الزامی برای ریاست بخش خصوصی وجود ندارد. به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی که اتفاقاً نماینده دولت محترم در سازمان نظام بودم، به توصیه دوستان برای انتخابات نامزد شدم و طی انتخابات به عنوان یکی از سه نفر برگزیده شورا به وزیر معرفی شدم. این تشخیص شخص رئیس جمهور محترم است که از بین این سه نفر چه کسی را به عنوان ریاست سازمان انتخاب کند که ممکن است فردی از اعضای انتخابی باشد. سازمان نظام دامپزشکی متعلق به تمام اعضای خانواده بزرگ دامپزشکی است و نباید در این مورد نگاه محدود و بسته ای داشته باشیم.

نسخه دامپزشکی: برنامه های شما در صورت اخذ حکم ریاست چیست؟

دکتر صفری: به نظر من رییس سازمان نظام با توجه به وقفه چند ساله در عملکرد این سازمان، باید تلاش کند کارهای عقب مانده را به سرانجام برساند و روحیه شادی و نشاط و امید به آینده را در بین دامپزشکان تقویت و از منافع دامپزشکان دفاع کند. منافعی که با منافع اقتصاد و سلامت کشور گره خورده است. در حال حاضر یکجانبه نگری پاسخگوی نیازهای دامپزشکان نیست. باید فضای تعامل و همکاری بین بخشهای دامپزشکی، بهداشت و سلامت کشور فراهم شود.

 

مصاحبه ماهنامه نسخه دامپزشکی با دکتر سید حسین حسینی دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان

"بهتر است به موشکافی حوادث گذشته نپردازیم"

 

نسخه دامپزشکی: موضع جامعه اسلامی دامپزشکان درباره انتخابات اخیر سازمان نظام دامپزشکی چیست؟

دکتر حسینی: همانطور که قبلا هم گفته ایم، آنچه که هم در دوره پیش و هم در این دوره اتفاق افتاد، در مسیر اهداف و نیات اولیه تشکیل سازمان نظام دامپزشکی نبود. در هر دو دوره انتخاب رئیس از بین اعضای انتصابی دولت بوده است، در صورتی که بهتر بود جور دیگری باشد. طی سه سال گذشته سازمان نظام دامپزشکی شاهد مناقشات و مشکلاتی در درون خود بود. در مرحله پیش به این روند انتخاب انتقاد داشتیم، اما در حال حاضر از آنجایی که می خواهیم سازمان نظام دامپزشکی از این شرایط نابسامان، خارج و فضای آرامش بر سازمان حاکم شود و حرکتی رو به جلو داشته باشیم، ریاست سازمان نظام چه انتخابی و چه انتصابی در یک گذار چند ماهه باید هماهنگی ها و آرامش لازم را برای برگزاری یک انتخابات قانونی فراهم کند. امید داریم که دکتر صفری با توجه به تجارب و توان مدیریتی این مسوولیت را به خوبی به انجام برسانند.

نسخه دامپزشکی: پس به نظر شما کسی که حکم رییس جمهور را می گیرد دکتر صفری هستند؟

دکتر حسینی: معمولاً به این صورت است که رییس جمهور در این مورد به رای اکثریت شورا احترام می گذارند.

نسخه دامپزشکی: شما منتقد انتخاب دکتر آقامیری به عنوان یک فرد منتصب به عنوان رییس سازمان نظام دامپزشکی بودید. در حال حاضر دکتر صفری نیز با همان شرایط در انتخابات شورا رای آورده اند. نظر شما در این مورد چیست؟

دکتر حسینی: در حال حاضر شرایط کاملاً متفاوت است. در دوره قبل بدعتهایی در روند انتخابات وجود داشت و در روند انتخابات هم حرف و حدیث ها فراوان بود، که از آنجایی که ما تصمیم گرفته ایم که نگاه رو به جلو داشته باشیم، ترجیحاً بهتر است که به موشکافی حواشی گذشته نپردازیم. در حال حاضر رییس جدید باید طی این 7 -8 ماه باقی مانده از دوره شرایط را برای یک انتخابات قانونی آماده کند.

 

 

انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
ظاهرا زمان شروع دوره چهارم شورای مرکزی از 26/1/92 میباشد چون حکم رییس جمهور در این تاریخ برای دکتر علوی زده شد .آقای دکتر حسینی توضیح دهند که چگونه 8 ماه را محاسبه کرده اند
دامپزشک
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
فقط دکتر صفری، دکتر عربشاهی ........................... می دهد و دکتر واعظی ........................... را ندارد
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
جناب وزیر محترم جهاد: به عمل کار برآید به سخن دانی نیست ازبرنامه های دولت یازدهم حمایت از بخش خصوصی وngoها است تنها وبزرگترین ngo دارای قانون درحوزه دامپزشکی سازمان نظام دامپزشکی است بجاست اداره امور این سازمان به اهل اش که همان بخش خصوصی دامپزشکی است واگذار گردد
دامپزشک
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر حسینی-دردوره قبل که رئیس جمهور به رای
اکثریت شورا احترام گذاشت خلاف منافع صنف وبد بود ولی حالا باید به رای اکثریت شورا احترام گذاشت ؟؟؟ اشکال در قانون نظام وترکیب اعضا انتخابی وانتصابی است که بایستی اصلاح شود تا راه سو استفاده گروه های سیاسی از تشکل های صنفی بسته شود
عضو شورای استان
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
با توجه به اینکه سه نفر از اعضا جامعه اسلامی عضو شورای مرکزی نظام دامپزشکی هم هستند اگر نظرشان انتخاب اعضا انتخابی بود چرا پس دکتر صفری رای اورد من فکر می کنم ازآقای دکتر حسینی باید پرسید : ............................. است
نيازي
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
باسلام
كارنامه سالهاي گذشته نشان از مديريت تواناي آقاي دكتر آقاميري مي دهد
بازگشت ايشان واستفاده از قوه ........ و .......... ميتواند به نظام دامپزشكي سر وسامان بدهد
همکار
|
-
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
0
0
نظام دامپزشکی استان قم به لطف دکتر عربشاهی عزیز نه تنها پیشرفت نداشته بلکه همانا ........................ بوده و بس
ای کاش تجربه 35 ساله ایشان علاوه بر دوستانشان به دیگران هم خیری میرساند
همکار
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
آقای دکتر عربشاهی
امیدوارم که اگه رئیس نظام شدید کمتر به فکر منافع خودتان باشید
به نظر من کسی میتونه رئیس این تشکل بزرگ باشه که منافع خودش اصلا واسش مهم نباشه .............................................................
نادر
|
-
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
سلام
حكيم مهر محترم
سانسور مطالب ونظرات ،مفهوم جملات را عوض ميكند وكارزشتي است
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
0
0
با سلام.
توهین از سانسور هم زشت تر است.
همکار
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
سلام
امیدوارم رئیس نظام فردی دلسوز باشه
یادمه تو یه گاوداری تو دوره دانشجویی کارآموز بودم آقای دکتر عربشاهی کارهای مامایی تو اون گاوداری انجام می داد
آقای دکتر تو اون گاوداری به مسوولان گفته بود که از تشخیص آبستنی دامها توسط کارآموزان جلوگیری کنید که باعث سقط میشه به لطف آقای دکتر ما تو دوره کارآموزی حتی نتونستیم یه گاو هم توشه کنیم ...........................................
همکار
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
0
0
بنده خدا دکتر عربشاهی چه جرم های سنگینی داره
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
مدیر مسئول حکیم مهر
لطفا توهین هایی که برخی از افراد کم سواد و بی سواد نسبت به آقای دکتر عربشاهی نسبت می دهند را تایید نکنید همانطور که خودتان گفتید توهین از سانسور هم زشت تر است
همه ما می دانیم که از بین این سه گزینه آقای دکتر عربشاهی از همه توانا تر است . ا . ف
دکتر صادقی
|
-
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
0
0
با سلام خدمت کلیه دوستان و همکاران عزیز .به نظر بنده یکی از دلایلی که صنف دامپزشکی پیشرفت نمی کند و در همه جا ضعیف عمل می کند اینست که همه کسانی که در این صنف فعالیت می کنند .متاسفانه کسی را قبول ندارند .در ضمن بخش نظر بیننذگان جایی شده برای تخریب و توهین .شایسته صنف ما این جور نگارش ها نیست و بهتر است اگر انتقادی یا ضعف از سوی کسی دیده می شود با زبانی محترمانه تر نگارش گردد.بهر حال هر تشکلی در ابتدای راه دارای معایب و محاسنی می باشد که به مرور باید معایب اصلاح گردد و محاسن تقویت گردد در پایان از کلیه دوستان و همکاران تقاضا می کنم انتقاد با توهین را فرق بگذارند
مصطفی
|
-
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
0
0
مورچه چیه که کله پاچش باشه!

فکر نان باش که خربزه آب است.

این درو دکانها فقط برای آنها خوبه اگه ما آب به آسیابشون نریزیم هرکه عاشقه می ماند و بس بقیه که دنبال رانت و رابطعه هستند می رند جای دیگه مغازه می زنند.
نظر شما
ادامه