کد خبر: ۱۶۸۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
حداقل انتظارم از جامعه دامپزشکان ایران این بود که اگر مطلبی را به آن نشریه دادم و چاپ کردند ، برای من دو نسخه نشریه می‌فرستادند و می‌گفتند آقای جعفری مطلب شما در این نشریه چاپ شد و بازخورد آن از طرف دامپزشکان هم این بود ، شما اینجا را اشتباه کردید ، اینجا را خوب رفتید ، منتظر مطالب بعدی شما هستیم و این حداقل موضوع است...
logodrjafar

حکیم مهرمشروح گفتگوی عیدانه با دکتر حسین جعفری معاون بهداشت و تضمین کیفیت سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران

 

-         معتقدم حکیم مهر فراجناحی عمل کرده است

-         ابهت دکتر بازرگانی هنوز من را می‎‌ترساند!

-         بوسه بر دست اساتید را برای خودم توفیق می‎دانم

-         مدتی عضو هیأت مدیره مؤسسه علمی رزمندگان اسلام بودم

-         در جبهه احساس می‏کنم متولد شدم

-         برای تحصیل در رشته دامپزشکی بیخوابی‌ها کشیدم

-         12 دکتر دامپزشک در سازمان میادین مشغول بکار هستند

-         حق عضویت به نظام دامپزشکی نمی‌پردازم!

-         جامعه ایثارگران دامپزشکی به ثبت رسیده است

-         ای کاش رتبه اول در دنیا نبودیم...!

-         کجای دنیا با دکتر دامپزشک این کار را می‌کنند؟!

-         آئین نامه‎ای که بخش خصوصی را ندیده باشد به خطا می‌رود

-         به نقاشی بویژه ویترای علاقمندم و قبلاً کشتی‌گیر بودم

-         دامپزشک باید به قسم و حرفه خود وفادار بماند

-         سالانه نیمی از مرغ مصرفی تهران به سامانه مرغ بهمن وارد می‌شود

-         روی 180 میلیون نایلکس پیام بهداشتی درج کردیم

 

حکیم مهر : جناب آقای دکتر جعفری به دلیل وقتی که در اختیار نشریه حکیم مهر قرار دادید از شما تشکر می‎کنم و فرارسیدن سال نو را تبریک می‌گویم. اگر تبریک و سخن آغازین با بینندگان محترم حکیم مهر دارید بفرمایید تا من سؤالاتم را مطرح کنم.

قبل از اینکه بحثم را شروع کنم یک تبریک به شما و یک تبریک به جامعه دامپزشکی می‌گویم به دلیل وجود افرادی مثل شما و یک تبریک هم به جامعه نشریات می‎گویم ، البته هر چند فضا مجازی است اما به دلیل وجود یک نشریه که استمرار در انتشار ، پویایی و نو بودن مطالب را شدیداً دنبال کرده و بعنوان یک نشریه اعتقادم این است که فراجناحی عمل کرده و آن چه برای حکیم مهر مهم بوده صنف دامپزشکی و اعتلای این صنف است. لذا ضرورت می‌بینم که این بحث را اینجا مطرح کنم و فکر می‌کنم اگر بدبین باشیم باید بگوییم خیلی‌ها و اگر خوشبین باشیم باید بگوییم اکثریت صنف دامپزشکی با نظر من موافقند و از این باب حضور شما را در جمع دامپزشکی غنیمت و یک فرصت می‎دانند و امیدواریم خداوند به شما قوت بدهد که کماکان قلم شیوا ، استمرار و وقتی که صرف می‌کنید وجود داشته باشد.

حکیم مهر : تشکر می‌کنم. نظر لطف شما است.

خوب سال جدید هم هست و فکر می‎کنم قشنگ‌ترین مطلب دعا است. یا مقلب القلوب و الابصار ، یا مدبر اللیل و النهار ، یا محول الحول و الاحوال ، حول حالنا الی احسن الحال. امیدوارم خداوند کمک کند بتوانیم در سال جدید در جهت اعتلای حرفه دامپزشکی و ادای سوگند دامپزشکی بعنوان یک دامپزشک برای وفاداری به شهروندان در عمل و اجرای یکسری اقداماتی که هر فرد در حوزه کاری خود دارد قدم برداریم و مردم را با این حرفه بیشتر آشنا کنیم و از فضای سنتی به فضای علمی ببریم و نشان دهیم که این حرفه می‎تواند به مردم کمک کند و یارشان باشد و همچنین به دولتمردان‏مان اثبات کنیم که حرفه دامپزشکی یک حرفه تفننی نیست و حرفه پایه و مادر است که اگر از آن غفلت کنیم آسیب‌های بسیار جدی به مردم و جامعه وارد می‌کنیم و اگر ان شاء الله به آن بپردازیم و اهمیت دهیم می‎تواند در حل بسیاری از معضلاتی که در جامعه وجود دارد کمک کند.

حکیم مهر : متولد چه سالی هستید؟

1342

حکیم مهر : و اهل کجا؟

مشهد ... یک مزاح هم بکنم. معمولاً اینطور است که می‎گویند اهل کجایی؟ باید بپرسید که همسرتان اهل کجاست؟! با این دید بگوییم اهل تهران هستم اما چون مشهد و همجواری با امام رضا علیه السلام را به هیچ چیز دیگری نمی‎شود ترجیح داد کماکان علیرغم آن ترسی که باید داشته باشیم می‎گویم اهل مشهد هستم.

حکیم مهر : بسیار خوب. چه سالی به دانشگاه در رشته دامپزشکی وارد شدید؟

1364

حکیم مهر : چرا رشته دامپزشکی را برای تحصیل انتخاب کردید؟

دلیل خاصی را نمی‎توانم بگویم. یعنی اینکه بگویم با علاقه خاصی به این رشته وارد شدم خیر اینطور نبوده است.

حکیم مهر : بعداً به این رشته علاقمند شدید؟

بعد این علاقه ایجاد شد، گرچه افسوس می‎خورم که چرا زمینه‎های این علاقه من و دیگران در کشور ایران اسلامی وجود ندارد؟!

حکیم مهر : به یاد دارید که ورودی‌ شما در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران چند نفر بودید؟

البته من پذیرفته شده دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز بودم و یک ترم هم آنجا درس خواندم و بعد با توجه به اینکه همسرم دانشجو بود تقاضا دادم به اهواز منتقل شوند و چون رشته تحصیلی ایشان در اهواز نبود بالاجبار به برکت حضور همسرم در تهران به اینجا منتقل و همکلاس حدود هفتاد نفر در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ورودی 64 شدم.

حکیم مهر : نزدیک‌ترین یا صمیمی‌ترین دوستان شما در زمان تحصیل در دانشکده چه افرادی بودند؟

در دانشکده یک گروهی بود به نام (گروه پیرمردها) ! دوستان چون حرمت خاصی برای ما قائل بودند احساس می‎کردیم همه ما را دوست دارند و حالا واقعاً اینطور بود یا خیر نمی‎دانم! ولی بعد از چندین سال که از فراغت از تحصیل می‎گذرد بچه‎های ورودی 64 که با هم جمع می‎‌شویم خیلی خوب با هم ارتباط داریم. شاید نزدیک‌‎ترین افرادی که در دانشکده با آنان ارتباط داشتم آقای دکتر حسنی ، آقای دکتر حزبئی ، آقای دکتر مظلومی ، آقای دکتر قدسیان ، آقای دکتر شاهرودنژاد ، آقای دکتر شفیعی بودند و اگر بخواهم اسم ببرم شاید باید همه ورودی را بگویم.

حکیم مهر : با کدامیک از اساتید بیشتر مأنوس و یا به شخصیت آنها علاقمند بودید؟

تمام اساتید برای من قابل احترام هستند و دوران بسیار خوبی را با همه اساتید داشتم. البته اگر ملاک را نمره در نظر بگیریم ممکن است با برخی اساتید از این دید مشکل داشتم و مثلاً باید بگویم که این دسته از اساتید خوب نبودند اما برای همه اساتید با این وجود احترام خاصی قائلم. از برخی اساتید ویژگیهایی مشاهده کردم که هنوز هم در وجودم هست و همیشه به نیکی از آنها یاد می‎کنم.

حکیم مهر : مثلاً کدام اساتید؟

 مثلاً ابهت آقای دکتر بازرگانی هنوز من را می‎ترساند یا احترام ویژه‎ای برای آقای دکتر تاج‎بخش قائلم و هر موقع ایشان را ببینم ابایی ندارم که در جمع دست ایشان را ببوسم یا آقای دکتر فقیهی ، آقای دکتر نادعلیان ، مرحوم دکتر نقشینه و سایرین که احساس می‎کنم هم از نظر دینی و هم از نظر آنچه از آنها آموختم اینقدر برایم قابل احترام هستند که در جمع بوسه زدن بر دست این اساتید را برای خود توفیق می‎دانم.

حکیم مهر :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمود
|
-
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
0
2
با سلام بنده چون از نزدیک با جناب آقای دکتر جعفری کار نموده ام ایشان را فردی مفید برای سازمان دامپزشکی می دانم با آرزوی موفقیت برای جنابعالی
رباطی
|
-
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
1
با سلام باتوجه به اینکه اینجانب از نزدیک با آقای دکتر جعفری کار کرده ام تقریبا شناخت خوبی از وی دارم آرزوی موفقیت برای نامبرده دارم..
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
سلام به نظر من ..................... فقط تو رسانه ها .....................
نظر شما
ادامه