کد خبر: ۱۶۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: هرمزگان به عنوان یک استان پایلوت و نمونه در بحث سل گاوی است که خوشبختانه تاکنون در این استان هیچ موردی از سل گاوی مشاهده نشده است.

 دکترمجتبی نوروزی در بندرعباس با اشاره به طرح‌های آتی این سازمان اظهار کرد: طرح دامپزشک روستا از جمله طرح‌های آینده ماست که با اجرای این طرح دامپزشکان در روستاها مستقر می‌شوند تا کارهای درمانی مربوط به دام‌ها را برای دامداران انجام دهند.

وی هم‌چنین به طرح‌های ویژه نوروز نظارت بر فرآوردهای خام دامی اشاره کرد و افزود: با شروع تعطیلات نوروزی، طرح نظارت بر فرآوردهای خام دامی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد و 1100تیم عملیاتی در این طرح شرکت خواهند داشت.

نوروزی با اشاره به احداث آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی هرمزگان تصریح کرد: احداث این آزمایشگاه از مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری بوده است که در حال حاضر70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر نوروزی هم‌چنین از پایش پرندگان سراسر کشور در سال آینده خبر داد.

رییس سازمان دامپزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح مبارزه با بیماری‌های دامی خاطرنشان کرد: ریشه کنی بعضی از بیماری‌های دامی از جمله شاربن در کشور عملیاتی شده است و درخصوص بیماری تب برفکی خدمات فراوانی انجام شده است که سه فاز تب برفکی در دام‌های سنگین و سبک با اجرای این طرح عملیاتی خواهد شد.

دکتر نوروزی با بیان اینکه در استان هرمزگان سل گاوی مشاهده نگردیده است، اذعان کرد: هرمزگان به عنوان یک استان پایلوت و نمونه در بحث سل گاوی است.

وی با اشاره به قوانین دامپزشکی و تصویب قانون صید و ذبح گفت: آیین نامه اجرایی این قانون درحال تدوین است.

دکتر نوروزی همچنین از استخدام 350 نفر نیروی متخصص در کشور خبرداد و گفت:1500 نفر نیروی دیگر نیاز سازمان است.

گفتنی است در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی هرمزگان احکام تودیع دکتر رضا وحدانی، مدیرکل سابق دامپزشکی استان و نیز معارفه دکتر ذبیح‌الله غریب با امضای دکتر مجتبی نوروزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور اهدا شد.

در این مراسم دکتر یگانه، مدیرکل حوزه ریاست سازمان دامپزشکی کشور، دکتر چرخکار معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و مهندس سید نصیر سید محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز حضور داشتند.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
AHK
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
پيشنهاد ميكنم
ازتعجيل درارائه طرحهاي نو براي بخش غيردولتي واقعا پرهيزكنيم چرا كه سابقه معضلات ناشي از احداث خانه هاي بهداشت دام ازاذهان پاك نشده است .
بهيچ وجه درمقام موازي كاري و يا مشابه سازي الگوي عملي وزارت بهداشت درمان را برنياييم .
تعداد دام ثابت رفته رفته دامپزشكان زياد و پايه درآمد براي دامپزشک مستقر در روستا حداقل برآورد وسپس طرح داده شود
غف
|
-
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۱/۳۱
1
0
اقاي نوروزي بيشتر از طرح هاي آينده حرف ميزدند. حتي در اوج تب برفكي كه با سياست واردات ايشان در كشور ايجاد شد اعلام كرد ده سال ديگر اين بيماري را ريشه كن ميكنيم .اين نتيجه تجربه سه ساله ايشان و پلوتيكال عمل نمودن و پذيرفتن مسئوليت سلامت دام مملكت است
نظر شما
ادامه