کد خبر: ۱۵۰۶۷

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: این سیاهگوش را عوامل آتش نشانی شهر بومهن دو روز پیش، در حاشیه شهر زنده گیری می کنند.
آقای میران زاده افزود: این حیوان، امروز برای بررسی به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران منتقل شد که اگر قابل رهاسازی در طبیعت باشد، این کار انجام شود.
وی گفت: اگر سلامت این سیاهگوش تایید شود که می تواند در طبیعت زندگی کند، به زیستگاه طبیعی منتقل می شود.
میران زاده افزود: اگر تشخیص بر ادامه درمان باشد در مراکز مجاز نگهداری جانواران نگهداری می شود تا قابلیت رهاسازی در طبیعت را پیدا کند.
وی گفت: این سیاهگوش در صورت سلامت در همان منطقه شکار ممنوع quotation mark کوه سفید quotation mark شهرستان دماوند که زیستگاه اصلی این حیوان است، رهاسازی می شود.
میران زاده افزود: سیاهگوش جزو گربه سانان است و از نظر کارشناسی پراکنش آن در کشور در سلسله جبال البرز از گرگان تا الموت است و گزارش هایی مبنی بر وجود آن در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی هم داریم.
وی گفت: این حیوان، در روز شکار و عمدتا شب را استراحت می کند و اوایل صبح و حوالی غروب به شکار می پردازد.
میران زاده افزود: شکار این حیوان بیشتر جوندگان و پستاندارانی مثل روباه، بچه گراز و بچه وال است.
وی گفت: براساس بررسی های انجام شده شاهگوش می تواند جانورانی که چهار برابر وزن خود باشد نیز شکار کند و تبحر بسیار خوبی هم در شکار پرندگان دارد.
میران زاده افزود: پراکنش جهانی سیاهگوش را در دو قاره آسیا و آفریقا مشخص کرده اند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در بعضی از نقاط مشاهده می شود وحوش به مجاورت انسانها برای رفع گرسنگی می آیند که نشان می دهد انسانها در زیستگاه آنها تداخل کرده اند.
وی گفت: جاده سازی ها و شهرسازی های بی مورد، عرصه را برای وحوش تنگ کرده است.
میران زاده افزود: ما تغذیه دستی را برای وحوش توصیه نمی کنیم.
وی گفت: اگر مردم وحوشی گرسنه ای دیدند سعی کنند موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران یا شماره 77359564 اطلاع دهند .
میران زاده از مردم خواست به این حیوانات بدون نظر مسئولان محیط زیست غذا ندهند.
نظر شما
ادامه