کد خبر: ۱۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر 300 ناظر ذبح شرعی تحت نظر این حوزه در کشور فعالیت دارند و در این راستا 700 ناظر دیگر نیاز داریم.

حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی در گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه در ادارات کل دامپزشکی استان‌ها در مشهد به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و تهیه دستورالعمل آن در هیئت دولت که در حال ابلاغ است، از این پس علاوه بر کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز صید آبزیان، تمام مراکز و کارخانجات فرآوری نظیر کارخانجات سوسیس و کالباس، کنسرو ماهی و... ملزم به بکارگیری ناظرین ذبح شرعی هستند.
وی افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به تدریج در حال تکمیل کادر فنی خود در این باره است و در تمام شهرستان‌ها در صورت وجود افراد واجد شرایط نسبت به بکارگیری این افراد به عنوان ناظر شرعی اقدام می‌کنیم تا در جهت تامین نیروی مورد نظر توفیق پیدا کنیم.
مسئول امور استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اعلام رضایت از وضعیت کشتارگاه‌های طیور کشور که اغلب صنعتی هستند، کمبود ناظرین شرعی را فقط شامل کشتارگاه های سنتی دانست.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم پایین کشتار در این نوع کشتارگاه‌ها نظارت شرعی در آنها به صورت مقطعی صورت می‌گیرد و با توجه به سیاست‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور و پیگیری مسئولان امر، این نوع کشتارگاه‌ها به تدریج تعطیل و کشتارگاه‌های صنعتی جایگزین آنها می‌شوند و به این ترتیب ناظرین شرعی نیز در این نوع کشتارگاه ها مشغول خواهند شد.
لیاقتی در ادامه از وضعیت موجود و نحوه برخورد با اجزای 15‌گانه حیوانات حلال گوشت که در کشتارگاه‌ها استحصال می شود ابراز نارضایتی کرد و گفت: در این گردهمایی مراحل اولیه پیش‌نویس چگونگی برخورد با این اجزا را در مورد معدوم‌سازی، استفاده در صنایع مختلف، صادرات به خارج از کشور و... را بررسی کرده و در آینده‌ای نزدیک دستورالعمل جامعی در این باره تدوین و ارائه می‌کنیم که در تمام استان‌ها لازم‌الاجرا است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید وقبولی طاعات وعبادات بدرگاه ایزد منان باستحضارمیرساند که اگراز طلبه هایی که دردوره مقدماتی سطح 1میباشندهم استفاده گردد بی شک این نیاز برطرف خواهد شدآنهم بدلیل آن است که درسطوح بالاترامکان جذب درادارات دولتی برای این افراد به مراتب بیشتراز سطح 1میباشدباآرزوی توفیق روز افزون وبازنگری مجدد
نظر شما
ادامه