کد خبر: ۱۵۰۰

حکیم مهر -  مدیر عامل سازمان بازیافت شهرداری مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن هشت هزار و 600 قلاده سگ با اعتباری بالغ بر 162 میلیون تومان معدوم شده است. 

علی نجفی درجلسه کارگروه استانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: معدوم سازی ابتدا از طریق دو اکیپ 24 ساعته انجام می شد اما به دلیل افزایش جمعیت سگ ها و پاسخگویی نبودن به نیاز شهر، تعداد آن ها به 12 اکیپ 4 ساعته، ازساعت 4 تا 8 صبح تغییر یافت.
وی ضمن اشاره به اینکه بیش از شش ماه از ابلاغ آیین نامه وزارت کشور مبنی بر معدوم سازی سگ ها به روش زنده گیری و مرگ با ترحم گذشته است گفت: این طرح در شهرداری مشهد با موفقیت انجام شده و مشهد درزمینه معدوم سازی سگ ها به روش جدید در سطح کشور پیشتاز است.
نجفی پیشنهاد کرد برای عملیاتی شدن و کاهش هزینه طرح در سایر شهرهای استان، برای شهرهای نزدیک، یک مرکز  امحا، سوله و محل دفن درنظر بگیرند.
نجفی افزود: در دی ماه با وجود سردی هوا و پیش بینی نارضایتی مردم از وضعیت سگ های ولگرد به دلیل موفق بودن طرح، بیشترین رضایت مندی را شاهد بودیم.
همچنین جواد رجب زاده شهردار شاندیز که به نمایندگی شهرداری های استان درجلسه حضور داشت با بیان اینکه کاهش آمار سگ های ولگرد، ارتباط مستقیم با میزان رضایت مندی مردم دارد، افزود: غیر از شهر مشهد، درهیچ شهری دراستان، تجهیزات واعتباراتی که طبق این دستورالعمل ایجاد شده وجودندارد.
وی با اشاره به اینکه در شهر شاندیز هنوز ازروش های قبلی مانند استفاده از سلاح استفاده می شود و تصریح کرد: باتوجه به آمارهای ارایه شده، هزینه معدوم سازی هر قلاده سگ در شهر مشهد به روش زنده گیری 50 هزار تومان است که این هزینه در دیگر شهرها تأمین نشده و این روش کار سختی است و تجهیزات می خواهد که شهرستان ها از آن برخوردار نیستند، ضمن اینکه ما نیاز به تجهیز فضا و تجهیز اکیپ ها داریم.
وی از وزارت کشور و استانداری درخواست کرد برای معدوم سازی به شهرداریها اعتبار اختصاص دهند.

 


 

نظر شما
ادامه