کد خبر: ۱۴۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر -  رسانه‌های «چین» طی گزارشی از وضعیت گربه‌ها و سگ‌ها در این کشور اعلام کردند که دولت «چین» با همکاری دپارتمان حفاظت از حیوانات قانونی را مبنی بر کشتار این حیوانات ابلاغ کرده است.

 «گریس گی گابریل» ـ مدیر منطقه آسیای صندوق بین‌المللی حفاظت از حیوانات IFAW ـ گفت: سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با این صندوق تمام تلاش خود را برای حفاظت از سگ‌ها و گربه‌ها و سایر حیوانات «چین» به کار گرفتند تا این حیوانات از تیغ شکارچیان و قصابان مصون بمانند.

وی خاطر نشان کرد: سگ‌ها و گربه‌ها به ویژه سگ‌ها توسط عاملان مختلف در شهرهای این کشور به دام افتاده و پس از کشته شدن به رستوران‌ها فروخته می‌شوند، چرا که گوشت این حیوانات در تهیه انواع غذاها در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این در حالیست که دولت «چین» طی بیانیه‌ای از تمامی قصابان و عاملان توزیع گوشت سگ و گربه درخواست کرده تا آوریل سال جاری میلادی باید فعالیت خود را متوقف کنند، چرا که بر اساس این قانون که به قانون منع خشونت علیه حیوانات معروف است، پس از اتمام مهلت چهار ماهه دولت، تمامی عاملان فروش و کشتارگاه‌ها تعطیل و پلمپ می‌شوند و اگر چنین شود هزاران رستوران و قصابی تعطیل خواهد شد.

همچنین اگر فردی از این قانون تخطی کند، گرفتار مجازات می‌شود. به طوری که بر اساس این قانون جدید جریمه نقدی که فرد خاطی باید بپردازد، پنج هزار یوآن، معادل 500 یورو بوده و یا باید 15 روز زندان شود.

در گزارش رسانه‌های این کشور نیز آمده است که اکثر سگ‌هایی که در قفس‌ها زندانی شده و به رستوران‌ها و قصابی‌ها فروخته می‌شوند،‌ از حیواناتی هستند که توسط عاملان قصابی‌ها و کشتارگاه‌ها ربوده شدند.

بسیاری از این سگ‌ها و گربه‌ها تنها به دلیل گوشت سلاخی می‌شوند، اما مطلبی که باعث نگرانی و اعتراض فعالان حقوق حیوانات شده است، تنها موضوع کشتار این حیوانات نیست، بلکه قصابان سگ‌ها و گربه‌ها را زنده زنده پوست می‌کنند و با چماق بر سر آن‌ها می‌کوبند و یا آن‌ها را زنده در آب جوش می‌اندازند.

این شیوه‌های بی‌رحمانه کشتار است که اعتراض گروه‌های حافظ حیوانات را برانگیخته‌اند.

بر اساس این گزارش سگ‌ها در رسم و رسوم آیین چینی‌ها جایگاه منحوس و بدیمنی دارند و به همین دلیل از قرن‌ها پیش کشتن و خوردن این حیوانات در میان مردم این کشور رواج داشته است.

به گزارش شبکه خبری فرانس 24، بر اساس اعلام نظر کارشناسان بهداشت این کشور علت این مساله که آیا گوشت سگ و گربه مقوی‌تر از گوشت حیوانات دیگر است، هنوز به اثبات نرسیده است، اما مسوولان امور بهداشتی این مساله را تایید کردند که مصرف گوشت این حیوانات خود باعث بروز بیماری‌های همچون «سارس» می‌شود.

البته این بیماری از گوشت «گربه زباد» که در فروشگاه‌ها و رستوران‌های جنوب «چین» فروخته می‌شد، به انسان‌ها انتقال یافت.

به گزارش ایسنا، دولت چین امیدوار است با اعمال قانون منع کشتار سگ‌ها و گربه‌ها جان این حیوانات مصون بماند؛ چرا که سال گذشته در پی کشتار 40 هزار سگ در منطقه «هان ژونگ» گروه‌های حافظ حیات وحش به خیابان‌ها ریختند.

با این حال، تعداد زیادی هم از سکنه این کشور این حیوانات را همدم تنهایی خود قرار داده‌اند و از روش‌های بی‌رحمانه در کشتار این سگ‌ها و گربه‌ها ابراز ناخرسندی کردند.

گفتنی است، در برخی از مناطق کوهستانی این کشور مردم گوشت این حیوانات را نمک سود کرده و به عنوان آذوقه زمستان ذخیره می‌کنند.

گفته می‌شود، افرادی که این حیوانات را به دام می اندازند برای از میان بردن نحسی حیوان آن را زنده زنده پوست می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهره
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
1
4
هر انسانی به هر طریقی موظف است با هر جنایتی مبارزه کند. گربه ها مخلوقاتی بی آزار و زیبا هستند که علاوه بر پاکسازی بعضی از جانوران موذی همدمی شیرین و دوست داشتنی در اوقات پیری و تنهایی هستند. به امید روزی که به عنوان اشرف مخلوقات از هیچ کمکی به آنها دریغ ننماییم.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
0
2
مرگ بر چین
میترا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
0
0
لعنت بهشون
نظر شما
ادامه