کد خبر: ۱۴۷۳۹

حکیم مهر - دومین کنگره ملی پژوهشگران ایمنی غذا در تاریخ ۴و ۵ آذر ماه سال جاری در محل انستیتو تحقیقات تغذیه و با هدف کمک به “ایمنی غذا و توسعه پایدار” برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، این کنگره با همکاری ارگان های دولتی و خصوصی، دانشگاه ها، موسسات علمی و پژوهشی، اساتید ،پژوهشگران و فعالان عرصه بهداشت و ایمنی غذا در راستای بهداشت و سلامت جامعه با هدف کم کردن فاصله بین بخش علمی و اجرایی برگزار می شود.

 

از آنجا که نخستین کنگره در سال گذشته با استقبال صدها نفر از صاحبنظران ممتاز صنایع غذایی و محققان این صنعت برگزار شد، به نظر می رسد که این کنگره نیز پذیرای مهمانان و سخنرانان برجسته باشد که قرار است در سه پانل تخصصی حول ۸ محور، محل مناسب جهت بازدید پوسترهای تحلیلی، تحقیقی و پژوهشی خود را ارائه کنند.

بنابراین گزارش یکی از نکات جنبی کنگره دوم، برپاشدن نمایشگاهی جانبی برای معرفی توانمندی های صنایع غذایی در زمینه امنیت غذایی است.

 

لازم به ذکر است که کارگاه های آموزشی، تخصصی و تکمیلی  مرتبط نیز جهت استفاده بیشتر و بهتر شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

 

به گزارش ایانا،شورای سیاست گذاری کنگره ملی پژوهشگران ایمنی غذا در نظر دارد همانند سال قبل به منظور تشویق محققان، پژوهشگران، مدیران و تولیدکنندگان مواد غذایی به سمت تحقیق و توسعه بیشتر در خصوص تولید غذای سالم، جشنواره لوح گندم طلایی را برگزار نماید و برترین های کشور در زمینه مقاله برتر، پژوهش برتر و  تولیدکننده برتر را شناسایی، معرفی و مورد تقدیر قرار دهد.

 

بنابراین گزارش،محورهای کنگره شامل فن آوری های نوین در ایمنی تولید، بسته بندی، تشخیص و پایش؛تجزیه و تحلیل خطر در چرخه تولید، توزیع و

نگهداری غذا؛ آلاینده های زیست محیطی غذا؛شیمی و بیوشیمی غذا؛ ایمنی غذاهای سنتی، نوین و عملگرا؛ سلامت غذا، بیماری ها و بهداشت جامعه

؛قوانین و استانداردهای ایمنی غذا و توسعه پایدارو ایمنی غذا در بحران ها و حوادث می شود.

 

گفتنی است ارگان های مهم بهداشتی و تولیدی غذا در کشور مانند سازمان جهانی ایمنی غذا،سازمان خواربار ملل متحد(فائو)،سازمان استاندارد،

وزارتخانه های جهادکشاورزی، بهداشت،تعاون و...در کنار دانشگاه های مهم کشور جزو اسپانسرهای رسمی این کنگره مهم هستند.

 

نظر شما
ادامه