کد خبر: ۱۴۷۲۵

حکیم مهر - برج میلاد مشهور ترین ساختمان شهر تهران است و عنوان ششمین برج بلند تلویزیونی و مخابراتی دنیا را به خود اختصاص داده است.
به گزارش موج، برای ورود به این برج باید از از مسیر ورودی و میدان آرش گذشت اما اطراف این مسیر، مدت زمان زیادی است که شرایط مطلوبی را ندارد و باید هر چه سریع تر اصلاح و مرمت آن آغاز شود.

هر روز مراسم های زیادی در این برج برگزار می شود. از همایش های مختلف گرفته تا بازدید گروه های دانش آموزی و دانشجویی که سبب می شود خیل عظیم بازدید کننده روانه ی این برج شود.
بازدید کنندگان اگر با وسیله حمل و نقل شخصی به این برج رفته باشند، بی تردید تماشای مناظر نه چندان زیبای اطراف مسیر ورودی را از دست داده اند! اما اگر ناگزیر بوده اند پیاده این مسیر را طی کنند و به محل ورودی برج برسند، چشم شان به لاشه گربه ای که بیش از دو ماه است در این مسیر افتاده و در حال تجزیه شدن است افتاده است.
از آنجا که مقابله با حیوانات ولگرد و کنترل جمعیت آنها از جمله وظایف شهرداری است و این نهاد هر ساله بودجه ای را به این موضوع اختصاص می دهد، امسال نیز برای معدوم سازی موش هایی
که گمان می رفته در اطراف این برج موجود باشند از مرگ موش استفاده شده است و حاصل آن نیز مرگ تعدادی از گربه هایی بوده که در آن منطقه تردد می کرده اند اما متاسفانه آنهایی که برای معدوم کردن حیوانات ولگرد نظیر موش، گربه و سگ اقدام می کنند در جمع آوری لاشه ی آنها ضعیف عمل کرده اند.
یکی از نگهبانان برج میلاد که در محل ورودی این برج مستقر است در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره ی لاشه های گربه های مرده اطراف این برج گفت: گربه هایی که در محدوده ورودی برج میلاد موجود بودند از باقی مانده غذای برخی نگهبانان سیر می شدند اما بیش از دو ماه است که بعد از ریختن مرگ موش در اطراف میدان آرش، تعدادی از آنها مرده اند و لاشه یکی از گربه ها از سوی یکی از نگهبانان به اطراف مسیر ورودی برج منتقل شد.
وی می افزاید: از آن زمان تاکنون این لاشه از سوی مسوولان مرکز خدمات شهری جمع آوری نشده است و ما نیز منتظر هستیم که این لاشه بر اثر زمان تجزیه شود.
وی بیان کرد: با وجود آنکه بوی ناشی از لاشه ی این گربه کاملا به مشام می رسد برخی از نگهبانان با سامانه 137 تماس گرفته اند که برای جمع آوری آن اقدام شود اما تاکنون این امر محقق نشده است و ما هر روز مجبور هستیم علاوه بر تماشای این صحنه ناخوش آیند بوی نامطبوع آن را نیز استشمام کنیم.
باید به این موضوع توجه شود که فساد و تجزیه ی این لاشه هم اکنون به کانون آلودگی تبدیل شده است و لاشه های دیگری هم هستند که به فضای پشتی این مسیر منتقل شده اند و اجسادشان قابل دیدن نیست اما در مرحله تجزیه شدن قرار دارند.
مسوولان شهرداری تهران که خود را متولی برقراری نظافت در سراسر پایتخت می دانند بهتر است فکری را هم به حال شرایط این روزهای شاخص ترین ساختمان شهر تهران کنند.
برج میلاد به دلیل ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش تقریباً از کلیه ی نقاط شهر تهران قابل رویت است و همین مساله سبب می شود تعداد زیادی بازدید کننده داخلی و خارجی از نماد پایتخت ایران دیدن کنند و شایسته نیست صحنه های این چنینی از شدت لذت آنها از تفریحات شان بکاهد.

 

نظر شما
ادامه