کد خبر: ۱۴۵۸۴

حکیم مهر - وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی جلساتی که با مسئولان وزارت تجارت و معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد، مقرر شده امسال خوراک دام و طیور با ارز مبادله‌ای تامین شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محمود حجتی در حاشیه همایش نمایشگاه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی اظهار کرد: طی جلساتی که با مسئولان مربوطه از جمله معاون اول رییس‌جمهور، وزارت تجارت و بانک مرکزی برگزار شد،‌ بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای تامین نهاده‌های مورد نیاز صنعت دام و طیور را براساس جدول نهایی که در این جلسات تهیه شده در اختیار واردکنندگان قرار خواهد داد.

 

وی افزود: ارز پیش‌بینی شده برای واردات نهاده‌های تولید که از سوی بانک مرکزی در اختیار واردکنندگان قرار می‌گیرد همان ارز معروف مبادله‌ای به نرخ 2477 تومان است و به نظر نمی‌رسد در این زمینه مشکلی وجود داشته باشد.

 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: متقاضیان ارز برای واردات نهاده‌های تولید قدری صبور باشند چرا که ممکن است تامین ارز با تاخیر همراه باشد.

 

بررسی قیمت شیر در جلسه ستاد تنظیم بازار

حجتی گفت: قیمت شیر در ستاد تنظیم براساس‌ آنالیز واقعی هزینه‌های تمام شده برای تولید شیر که از سوی دامداران نیز مورد تایید قرار گرفت، تعیین می‌شود چرا که نباید قیمت این فرآورده لبنی به گونه‌ای تنظیم شود که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان متضرر شوند.

 

وی تاکید کرد: هر قیمتی که مورد تفاهم دامداران و مسئولان ستاد تنظیم بازار باشد به عنوان قیمت نهایی شیر ابلاغ می‌شود.

 

نظر کارشناسان درباره عرضه شیر فله‌ای اعمال می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درباره عرضه شیر فله‌ای و اجرای طرح مورد نظر در سازمان دامپزشکی، کارشناسان این سازمان و دیگر متخصصان تصمیم‌گیری می‌کنند و نظر وزارت جهاد کشاورزی نظر کارشناسان خواهد بود.

 

نظر شما
ادامه