کد خبر: ۱۴۵۷
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر -  کمپوت آناناس پای ثابت ملاقاتی‌ها در بیمارستان‌هاست. احتمالا برای همه ما پیش آمده که وقتی به ملاقات بیماری می‌رویم، برای او کمپوت آناناس ببریم. این کار بی‌حکمت نیست زیرا خواص آناناس موجب می‌شود تا زخم‌ها زودتر بهبود بیابند، عفونت‌ها زودتر خوب شوند، فرد احساس بهبودی پیدا ‌کند و در یک کلام در تسریع روند بهبودی ‌فرد بیمار کمک‌‌کننده است. البته هیچوقت نباید فراموش کرد مصرف آناناس تازه بسیار از مصرف کمپوت آن بهتر است.آناناس در اصل متعلق به جنوب برزیل و پاراگوئه است. بخش خوراکی آناناس در واقع اجتماعی از میوه‌ها و اندام‌های همراه آن است و نوعی میوه مرکب به شمار می‌آید.

درون آناناس

100 گرم میوه رسیده آناناس 45 کالری انرژی و 5/86 گرم آب دارد. همچنین حاوی 86/1 گرم فیبر، 13/0 میلی‌گرم ویتامین ب6، 14/0 میلی‌گرم ویتامین ب1، 87/23 میلی‌گرم ویتامین ث، 5‌ میلی‌گرم اسید فولیک، 56 /2 میلی‌گرم منگنز، 17/0 میلی‌گرم مس و 18 میلی‌گرم کلسیم است.

10 خاصیت آناناس

1- آناناس به علت داشتن کلسیم و منیزیم به رشد و ساخت استخوان‌های سالم و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

2- به علت داشتن فیبر و آب زیاد آناناس برای بهبود یبوست و جلوگیری از سرطان روده بزرگ بسیار مفید است.

3- آناناس حاوی ویتامین ث فراوان است. خوردن 100 گرم از این میوه می‌‌تواند 25 درصد از نیاز بزرگسالان را به ویتامین C تامین کند.

4-آناناس دارای دو ترکیب به نام‌‌های کلروژنیک اسید و پکوماریک اسید است که از ترکیبات آمین‌ها و نیتروکسیدها بوده و در معده از تشکیل نیتروزامین‌ که یک عامل سرطان‌‌زاست، جلوگیری می‌کند. البته فراموش نکنید آناناس اگر نارس باشد برای کسانی که زخم معده دارند مناسب نیست، زیرا اسید فراوانی داشته و این اسید می‌تواند موجب تشدید زخم شود.

5- ویتامینC موجود در آناناس نوعی آنتی‌اکسیدان قابل حل در آب است که می‌تواند از بدن در مقابل رادیکال‌های آزاد که سلول‌های طبیعی را از بین می‌برند، محافظت کند.

6- آناناس یک منبع عالی برای ماده معدنی منگنز است، که ماده‌ای بسیار عالی برای تولید انرژی و مقابله در برابر آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشد.

7- آناناس به علت داشتن ویتامین ث و ویتامین آ، ‌باعث بهبود عملکرد چشم می‌شود همچنین موجب پیشگیری ازکاهش بینایی در افراد بزرگسال می‌شود.

8-آناناس به علت داشتن ویتامین ث مقاومت بدن در مقابل عفونت را بالا می‌برد. به همین دلیل میوه مناسبی برای پیشگیری از سرماخوردگی محسوب می‌شود. پس هنگام سرماخوردگی خواص آناناس را فراموش نکنید

9- بروملین موجود در آناناس باعث کاهش شدید سرفه یا توقف سرفه‌های شدید می‌شود این هم دلیل دیگری است تا هنگام سرماخوردگی آناناس بخورید.

10- بروملین موجود در آناناس علاوه بر کاهش سرفه بعنوان ضد‌آماس پس ازاعمال جراحی دندان، جراحی زنان، جراحی عمومی، برای درمان کوفتگی‌ها، خونمردگی‌ها و زخم‌های بعد از تصادفات و آبسه‌ها نیز بکارمی رود.

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نسیم
|
-
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۳/۳۰
2
3
ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتی
احمد
|
-
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
2
0
درسته كه آناناس فوايد زيادي داره اما كاش موارد منع مصرف آن هم ذكر ميكرديد
امیر
|
-
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
0
0
آناناس قند بالایی داشته و مصرف آن برای بیماران داری قند خون و دیابتیک مضر است . همچنین میزان پتاسیم بالایی دارد .
تشکر بابت مطلب مفیدتان
آیدا
|
-
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۴
0
0
مرسی.خ خوب بود
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
سلام.اگه آناناس زیاد مصرف بشه باعث ایجاد دیاره ها میشه؟ممنون میشم اگه پاسخ بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
0
1
ممنوووووووووووووووووووووووووووون☺
نظر شما
ادامه