کد خبر: ۱۴۴۴۷
حکیم مهر - رئیس دامپزشکی باشت گفت: دامپزشک سفیر سلامتی و سنگربان تندرستی و سلامت جامعه است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سید موسی سجادی‌نیا در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دامپزشکی به همه خادمان عرصه سلامت کشور، اظهار کرد: دامپزشک در خط مقدم دفاع از سلامتی انسان‌ها قرار دارد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به تعدد بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و خطرات ناشی از این بیماری‌ها مسئولیت و رسالت دامپزشکی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی بسیار سنگین است.

وی افزود: باشت یکی از شهرستان‌هایی است که قطب کشاورزی و دامداری استان محسوب می‌شود و کار و فعالیت بخش عمده‌ای از مردم و به خصوص عشایر کوچ، دامپروری است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت تصریح کرد: دامپزشکی باید به گونه‌ای از خود خدمات ارائه دهد که بیماری‌های دامی و واگیردار میان انسان و حیوان را ریشه‌کن کنند.

سجادی‌نیا تأکید کرد: جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و درمان، اداره صنعت ، معدن و تجارت و  مجمع امور صنفی به ویژه صنف قصابان و صنف عرضه‌کننده مواد لبنی باید در انجام مأموریت‌های مهم دامپزشکی این مجموعه را با تعامل نزدیک همراهی و مساعدت کنند.

وی تأکید کرد: چرا که دامپزشکی در سلامت چرخه غذایی جامعه نقش به سزایی ایفا کرده و نبود آن‌ها خطرات بسیاری برای جامعه انسانی دارد.

 رئیس اداره دامپزشکی باشت به جایگاه و اهمیت دامپزشکی اشاره کرد و گفت: بدون شک در میان مواد غذایی آن‌چه از اهمیت بیشتری برخوردار است و جزء لاینفک مواد غذایی روزانه ما به شمار می‌آید، پروتئین حیوانی است.

 

نظر شما
ادامه