کد خبر: ۱۴۴۴۴
حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت:‌ در نیمه اول امسال بیش از پنج میلیون و 500 هزار دام در استان اردبیل علیه بیماری‌های مختلف مایه‌کوبی شده‌اند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، همزمان با هفته دامپزشکی دکتر صادق صالحی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: 50 میلیون قطعه طیور در این مدت علیه بیماری‌های مختلف واکسینه شدند که این کار با نظارت دقیق بهداشتی و همچنین سلامتی انجام شده است.

وی از نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های دام و طیور استان خبر داد و تصریح کرد: بیش از پنج میلیون طیور و 16 هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های بهداشتی استان و با نظارت دقیق شرعی ذبح و تحویل بازار شده است.

صالحی با بیان اینکه در این مدت 24 هزار مورد بازدید و نظارت از مراکز تولید و توزیع گوشت سفید و قرمز انجام شده است، خاطر نشان کرد:‌ در این زمینه 50 نفر از متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول از کشف و ضبط 25 تن فرآوری فاسد و غیر بهداشتی دام و همچنین آلایش حیوانی خبر داد و اضافه کرد: در همین مدت موفق شدیم با عوامل و عناصر تهیه و توزیع این مواد غیر بهداشتی برخورد جدی داشته باشیم.

وی از صادرات یک میلیون و 350 هزار جوجه یک روزه، هشت تن پشم به آذربایجان و همچنین 45 تن پودر گوشت در ارمنستان خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه با بیان اینکه با هدف کسب اطمینان از سلامت گوشت قرمز طرح نشانه‌گذاری لاشه‌های دامی از تابستان سال‌ جاری اجرا می‌شود، بیان کرد: هدف اصلی از این طرح تأمین سلامت و بهداشت گوشت قرمز در سطح استان است.

صالحی همچنین از توزیع رایگان واکسن بیماری‌های پرخطر نظیر تب برفکی، شاربن و تب مالت در استان خبر داد و گفت:‌ در حال حاضر 56 مطب دامپزشکی، 24 مرکز واکسیناسیون و 50 داروخانه دامپزشکی در سطح استان فعالیت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه