کد خبر: ۱۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر -  در حالی که چینی ها خود را برای آغاز سال نوی خود که سال "ببر" است آماده می کنند، فعالان در بخش محافظت از حیات وحش درباره احتمال انقراض این حیوان در حیات وحش چین هشدار می دهند

چینی ها که دوازه سال را به طور متناوب به نام دوازده حیوان نام گذاری کرده اند معتقدند هرکس در هر یک از این سالها متولد شود ویژگیهای حیوانی که آن سال به نام اوست را با خود خواهد داشت.

 کسانی که در سال ببر متولد می شوند به شجاعت و جسارت و توانایی برای جلب محبت مردم معروف هستند. سال ببر درچین در حالی جشن گرفته می شود که حامیان حیات وحش از احتمال منقرض شدن نسل این حیوان در زیستگاههای طبیعی خود در چین قبل از فرا رسیدن سال ببر بعدی خبر می دهند. هم اکنون در حیات وحش چین در حدود پنجاه قلاده ببر زندگی می کند اما مقامات چینی زیستگاههایی برای جذب گردشگران ایجاد کرده اند که حدود سه هزار ببر در آنها زندگی می کنند.

 این رقم تقریبا معادل کل ببرهایی است که در جهان در حیات وحش زندگی می کنند. در زیستگاههای مصنوعی ببرها در چین، گردشگران برای آنها غذا به ویژه مرغ زنده می اندازند. اما مشکل این است که اکثر این ببرها به علت ناآشنا بودن به شکار، قادر به ادامه حیات در حیات وحش نیستند. بزرگترین خطری که ببرها را در چین تهدید می کند، شکارچیانی هستند که ببرها را به خاطر پوست و استخوانشان شکار می کنند تا از آن در طب سنتی چین استفاده کنند.

 شکارچیان چینی به شکار ببرهایی که در خاک کشورشان هستند قناعت نمی کنند بلکه با عبور از مرز، وارد روسیه می شوند تا ببرهایی را که در محیطی بهتر از محیط زیست چین زندگی می کنند بکشند. مدافعان حیات وحش نگرانند که تا دوازده سال بعد که بار دیگر سال ببر فرا خواهد رسید اثری از این حیوان در زیستگاههای طبیعی در چین باقی نمانده باشد. ببرها در کشورهای لائوس، تایلند، کامبوج، تایلند و ویتنام نیز با وضع مشابهی مواجه هستند به طوری که فقط سیصد و پنجاه قلاده ببر در این کشورها باقی مانده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ايراني
|
-
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۷
0
0
در كشور ما چند ببر باقي مانده است ؟
نظر شما
ادامه