کد خبر: ۱۴۳۱۸

حکیم مهر - شرکت پشتیبانی امور دام که بر اساس قانون تمرکز وظایف و اختیارات بخش کشاورزی باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار می‌شد، تاکنون تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب گفت: قوانین بسیاری در بخش کشاورزی به اجرا درنیامده که از مهمترین آنها قانون انتزاع یا تمرکز وظایف و اختیارات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی است.

یونس اسدی افزود: از مواد قانونی که هنوز به مرحله اجرا درنیامده، انفکاک شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت، معدن و تجارت و واگذاری آن به وزارت جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد چندماهه شرکت پشتیبانی امور دام به‌ویژه در دولت گذشته نشان می‌دهد که کارنامه درخشانی زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نداشته و باید بر اساس قانون هرچه سریع‌تر مراحل واگذاری صورت گیرد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام که در گذشته به‌عنوان بانک علوفه و نهاده‌های دامی و طیور به‌شمار می‌رفت، توانسته بود در مقاطع بحرانی به کمک بخش کشاورزی آمده و با درک درست از وضعیت بازار و ذخیره نهاده‌های مورد نیاز پیش از شروع بحران اقدام به تنظیم بازار کند.

اسدی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی جزء ابزارهای معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی باید باشد تا بتواند در کنار این معاونت به ساماندهی وضعیت دام و طیور کشور فائق شود.

وی یادآور شد: تولد خانه شیر، ساماندهی وضعیت علوفه و همچنین نظارت بر تشکل‌های دامی ازجمله مواردی است که انتظار می‌رود شرکت پشتیبانی هرچه سریع‌تر آنها را به دست گرفته و پس از واگذاری نسبت به عملیاتی شدن آنها ورود پیدا کند.

اسدی نبود خانه شیر را یکی از دلایل اصلی نابسامانی محصولات لبنی طی ماه‌های اخیر دانست و تأکید کرد: افزایش‌های متعدد صورت‌گرفته و کاهش سرانه‌های مصرف لبنیات به‌علت عدم ساماندهی وضعیت شیر کشور صورت می‌گیرد و اگر خانه شیر متولد شود، می‌توان انتظار داشت بخش عمده‌ای از مشکلات مرتفع شده یا حداقل قدم اساسی برای رفع آنها برداشته شود.

 

نظر شما
ادامه