کد خبر: ۱۴۲۳۰

حکیم مهر - صنایع غذایی که ضوابط بهداشتی وزارت بهداشت را در تولید مواد غذایی و آشامیدنی رعایت و درجه A و نشان سیب سلامت را دریافت کنند، تسهیلات تشویقی پرداخت می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: تمام کارخانه‌های تولیدکننده مواد خوراکی و آشامیدنی از این معاونت پروانه تأسیس، بهره‌برداری، مسئول فنی و پروانه بهداشت می‌گیرند، وزارت بهداشت تکلیف بررسی آنها به‌صورت تصادفی و آزمایش بر اساس ضوابط را دارد.

عباس مهدی‌زاده افزود: شرکت‌هایی که در درجه‌بندی A قرار بگیرند و صنایعی که صادرات دارند، نیاز به آزمایشگاه‌های رندوم‌چک ندارند و برای توسعه کار به آنها تسهیلات اعطاء می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز جهانی غذا از شرکت‌هایی که در ردیف A قرار می‌گیرند، با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزارت بهداشت از آنها تقدیر می‌شود.

مدیرکل نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: در کل کشور 11 هزار و 700 کارخانه صنایع غذایی وجود دارد. در صورتی که هرکدام از این صنایع شرایط موردنظر برای دریافت درجه A را داشته باشند، وزارت بهداشت محدودیتی برای ارائه تسهیلات ندارد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: سال گذشته 220 صنایع غذایی در ردیف A وزارت بهداشت قرار گرفته و 70 محصول از 50 شرکت نشان سیب سلامت (ایمنی و سلامت) را دریافت کردند.

وی در پایان یادآور شد: متولی اصلی تولید و نظارت بر محصولات ارگانیک جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد است که پس از تأیید محصولات ارگانیک توسط این ارگان‌ها، وزارت بهداشت اجازه استفاده از نشان ارگانیک را به آنها می‌دهد.

 

نظر شما
ادامه