کد خبر: ۱۴۲۰

حکیم مهر -  معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: بررسی تیپ‌های جدا شده بیماری تب برفکی به عنوان یکی از اولویت های مهم سازمان مطرح است.

هشتمین نشست شورای هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، در شهرستان خمین و با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ومعاون دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشوردر محل شبکه دامپزشکی خمین تشکیل شد.

دکتر چرخکار معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در این جلسه ضمن اشاره به بیماری تب برفکی و ماهیت این بیماری، نمونه‌گیری و ارزیابی کارشناسی را موثر دانست و افزود: سازمان دامپزشکی کشور درحال بررسی تیپ‌های جدا شده بیماری تب برفکی است و بنا دارد واکسن‌های مورد نیاز را براساس تیپ بیماری تهیه و دراختیار استان‌ها قرار دهد.

وی با بیان این که سازمان در حال بررسی ارزیابی کیفی واکسن‌هاست، گفت: بیماری تب برفکی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کاری سازمان است.

دکتر سعید حسینی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی هم اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی یکی از نیازهای محسوس سازمان است و این در حالی است که حجم وظایف کاری اداره کل بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با توجه به حجم وظایف حاکمیتی خود که لازمه ارزیابی واحدهای تولیدی و نظارت بر عرضه مواد غذایی است نیازمند قوی‌تر شدن بدنه کارشناسی است.

 

نظر شما
ادامه