کد خبر: ۱۴۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - در سال جاری برنامه‌ریزی شده است که حدود دو تن خاویار پرورشی در کشور تولید شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: ممنوعیت صید ماهیان خاویاری از دو سال گذشته مورد توافق پنج کشور حوزه دریای خزر قرار گرفته است و صید تنها با هدف کارهای اصلاح ژنتیکی و پرورش ماهیان خاویاری انجام می‌شود.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: از آنجا که ماهیان خاویار پرورشی ایرانی دارای بهترین کیفیت در دنیا است و رقم فیل‌ماهی نیز جزء منحصربه‌فردترین گونه‌ها بوده و تنها در ایران یافت می‌شود، بازار خاویار ایرانی هیچ‌گاه رقیبی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی دیگری به غیر از چین وارد عرصه تولید خاویار پرورشی شدند، اما هیچ‌یک از آنها نتوانستند با گونه ایرانی رقابت داشته باشند.

گلشاهی ادامه داد: کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه به عرصه پرورش ماهیان خاویاری وارد شدند و گونه‌های خاصی را تحت اختیار دارند.

وی تصریح کرد: ارزان‌ترین نوع خاویار و گوشت این ماهیان از آن کشور چین است و هیچ‌گاه این رقم نمی‌تواند جای خاویار ایرانی را بگیرد.

تولید 200 کیلوگرم خاویار پرورشی در سه‌ماهه اول سال

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات ایران یادآور شد: برای تولید خاویار پرورشی از سال گذشته هدف‌گذاری برای تولید 500 کیلوگرم اجرایی شد که امسال پیش‌بینی می‌شود تا دو تن خاویار استحصال شود.

گلشاهی تأکید کرد: در سه‌ماهه اول سال جاری حدود 200 کیلوگرم تولید شده است و همچنین از خاویارهای استحصال‌شده سال گذشته 310 کیلوگرم از خاویار پرورشی ایرانی صادر شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون کالایی به‌عنوان محصول تجاری خاویار به کشور وارد نشده است و اگر اندکی واردات خاویار و گوشت آن را در کشور داشته‌ایم، توسط مسافران و برای نیاز خانواده‌ها بوده است. اما از مبادی رسمی در هیچ زمانی خاویار و گوشت آن به کشور وارد نشده است.

گلشاهی در پایان گفت: رقم فیل‌ماهی پرورش‌یافته در ایران منحصربه‌فرد بوده و هیچ محصول دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
0
0
جناب دکتر گلشاهی آیا تا بحال خاویارهای پرورشی ایران را از نظر رقم و کیفیت خاویار با براند خاویار های سابق از صید طبیعی دریائی را مقایسه فرموده اید؟ در غیر این صورت به خاویار سازان خبره مراجعه شود تا تفاوت زمین تا آسمان روشن شود!
نظر شما
ادامه