کد خبر: ۱۴۱۱

حکیم مهر -  رسانه‌های مکزیک از اجتماع اعتراض‌آمیز 200 نفر از فعالان حقوق حیوانات در پایتخت این کشور خبر داده و اعلام کردند: علت اعتراض این افراد کشتار بی‌رحمانه 150 گاو در مسابقات گاوبازی بوده است.

 «لئونورا اسکوئی ول»، رییس گروه حفاظت از حقوق حیوانات مکزیک در مصاحبه‌ای با رسانه‌های دولتی این کشور گفت: 200 نفر از معترضان و فعالان حقوق حیوانات با تجمع در «مکزیکوسیتی» ـ پایتخت مکزیک ـ نسبت به کشتار 150 گاو در جشن سالانه «پلازا مکزیکو» اعتراض خود را اعلام کردند.

وی خاطر نشان کرد:‌این افراد در حالی که در خون مصنوعی غوطه‌ور بودند و باندهای خون‌آلود و قرمز به خود بسته بودند، اعلام کردند که کشتار سالانه این تعداد حیوان ناعادلانه است. در این تجمع اعتراض‌آمیز زنان، مردان، پیران و جوانان شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «پلازا مکزیکو» یکی از بزرگترین مناطق در زمینه گاوبازی و جنگ گاوهاست. به طوری که هر ساله بیش از 50 هزار نفر از سراسر جهان به ویژه ایالات متحده آمریکا برای شرکت در این جشن شرکت می‌کنند.

همچنین گاوبازی در مکزیک همانند کلمبیا، اکوادور، فرانسه، پرو، پرتغال، اسپانیا و ونزوئلا یک فعل قانونی است، اما اکثریت مدافعان حقوق حیوانات با این روند مخالفت می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه