کد خبر: ۱۴۰۸۰

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر تاکید نمود:بیماری تب 3 روزه مسری نبوده و مشترک بین انسان و دام نیست.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی،دکتر بهراد زندیه"مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی" با اعلام این مطلب گفت:بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی است که بوسیله نیش حشرات و پشه‌ها صرفا به گاو و گاومیش منتقل شده و به صورت همه گیر و غیر واگیر بروز می‌کند.

دکتر زندیه تصریح نمود:همه گیری تب سه روزه در روزهای گرم تابستان بروز می‌کنند و با شروع فصل سرد، این همه گیری‌ها به نحو چشمگیری کاهش یا ناپدید می‌شوند و با توجه به اقلیم این استان بیماری نسبت به بیماری‌های دیگر از شیوع کمتری برخوردار بوده و جز بیماری پر خطر محسوب نمی‌گردد.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل تنها مرجع ذیصلاح اعلام هرگونه بیماری دامی در استان است افزود:لازم است در این مسیر برخی رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ضمن اجتناب از هرگونه تشویش اذهان عمومی اداره کل دامپزشکی را در عمل به وظایف خطیر خویش یاری نمایند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی مهمترین خسارت این بیماری را کاهش تولید شیر به دلیل کاهش اشتها دانست و افزود: بیماری دامی تب سه روزه به انسان منتقل نمی‌شود و مصرف گوشت و شیر گاوهای مبتلا به این بیماری مانعی ندارد.
وی با بیان اینکه،بیماری تب سه روزه در دام‌ها هر سه تا چهار سال یک بار خود را نشان می‌دهد و بیشتر در دام‌های حساس بروز می کندخاطرنشان کردانتقال بیماری از طریق تماس،ترشحات آلوده و وسایل آلوده وجود ندارد.مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد:کانون‌های بیماری دامی تب 3 روزه درفصل تابستان به صورت خوشه‌ای و در زمان کوتاه بروز کرده و توسط بادها درفواصل طولانی گسترش می‌یابند.

 

نظر شما
ادامه