کد خبر: ۱۴۰۳۹

حکیم مهر - با وجود اینکه بخشی از خوراک ماهی با خوراک مرغ یکسان است، با اختصاص هرگونه نهاده‌ای به پرورش‌دهندگان میگو مخالفت شد و تلاش اتحادیه برای احقاق حق فعالان این بخش بی‌ثمر ماند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، پرورش‌دهندگان میگو با وجود تلاش‌هایی که برای دریافت نهاده‌ها به نرخ دولتی داشته‌اند، موفق به این کار نشده، نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با افزایش نرخ 100 درصد در مقایسه با سال گذشته خریداری کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی کشور  با اعلام این مطلب گفت: به‌دلیل وارداتی بودن خوراک میگو، نوسانات نرخ ارز، تأثیر زیادی بر قیمت نهاده‌های آبزیان داشته و باعث تولید پرورش‌دهندگان میگو شده است.

محمدتقی لشگری با اشاره به اینکه خوراک میگو از خارج از کشور تأمین می‌شود، افزود: پرورش‌دهندگان میگو مانند سایر پرورش‌دهندگان بخش دام و طیور، نهاده‌های دولتی و ترخیص‌شده با ارز مرجع را دریافت نکردند و ذرت، سویا و پودر ماهی مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه و افزایش 100 درصد هزینه‌های تولید در مقایسه با گذشته داشتند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بخشی از خوراک ماهی با خوراک مرغ یکسان است، با اختصاص هرگونه نهاده‌ای به پرورش‌دهندگان میگو مخالفت شد و تلاش اتحادیه برای احقاق حق فعالان این بخش بی‌ثمر ماند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی کشور با بیان اینکه 60 الی 70 درصد هزینه تولید میگو را خوراک آن تشکیل می‌دهد، ادامه داد: هر کیلوگرم میگو در سال گذشته دوهزار و 200 تومان قیمت داشت که نرخ آن در سال جاری به چهارهزار تومان افزایش یافته است.

لشگری در پایان تصریح کرد: علاوه بر افزایش نهاده‌های مصرفی، قیمت بچه‌میگو نیز افزایش دوبرابری در سال جاری داشته است و در صورت فراهم نبودن شرایط صادرات این محصول، هزینه تولید پرورش‌دهندگان جبران نخواهد شد.

 

نظر شما
ادامه