کد خبر: ۱۴۰۳۲

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور گفت: طی سال گذشته پنج قلم داروی گیاهی توسط داروخانه‌های داخلی تولید شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، سیدمصطفی عزیزی در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه تحریم‌ها چه تأثیری در تهیه داروهای دامی داشته‌اند، گفت: با توجه به اینکه تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای علیه کشورمان صورت گرفت اما ما از لحاظ دارویی مشکلی نداریم و حتی در این زمینه نیز صادرکننده بوده‌ایم.

وی افزود: طی سال گذشته 10 میلیون دلار ارزش صادرات کالاهای دارویی ما بوده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: در سطح کشور 155 کارخانه دامی، تولیدات دارویی و گیاهی فعالیت دارند که از این تعداد 35 کارخانه تولید دارو می‌کنند و 3 کارخانه دیگر نیز واکسیناسیون تولید می‌کنند.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تحریم‌ها باعث شده که دامداران و مرغداران ما قدر داروها را بیشتر بدانند، گفت: قبل از این تحریم‌ها مصرف دارو توسط مرغداران و دامداران بسیار بالا بوده اما با این تحریم‌ها این مصرف بهینه شده است.

وی به تب سه روزه در کشور اشاره کرد و اذعان داشت: این بیماری اگر در استانی شناسایی شود و سریعاً اقدامات درمانی انجام گیرد کمترین عوارض دارد.

عزیزی عنوان کرد: یکی از اشکالاتی که ما در اینجا داریم، قیمت بالای واکسن و تولید آن است.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور بیان داشت: سه استان شمالی بیشترین آمار بیماری تب سه روزه را دارا هستند و کلاً در سطح هفت استان این بیماری شناسایی شده است.

وی یادآور شد: سازمان دامپزشکی کشور تمام تلاش خود را در زمینه‌های مختلف به ویژه پیشگیری از بیماری‌ها به کار برده است.

عزیزی متذکر شد: اقدامات خوبی که سازمان دامپزشکی کشور انجام داد باعث شد که تدثیرتحریم‌ها روی دارو و واکسن‌ها تأثیرات آنچنانی نداشته باشد و ما در حال حاضر از لحاظ موجودی دارو و واکسن شرایط خوبی داریم و چند قلم دارو از سال کشور در داخل کشور تولید شده که این داروها باعث شده وابستگی ما به خارج از کشور کمتر شود.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: بیماری مشمشه در چهار استان غربی و مرزی کشور شناسایی  و مورد تست‌گیری قرار گرفت که امسال در این زمینه تلاش بیشتری می‌‌کنیم.

عزیزی در پایان ابراز داشت: از سال گذشته تاکنون پنج قلم داروی گیاهی جدید برای مصرف عمومی گوارشی و ضدمیکروبی تولید شده و پنج قلم هم واکسن طیور، آبزیان و دام نیز تولید شده است.

نظر شما
ادامه