کد خبر: ۱۴۰۱۶

حکیم مهر - دستورالعمل‌های مرکزی دست و پاگیر شرکت پشتیبانی امور دام، نه‌تنها باعث تسهیل تولید نمی‌شود، بلکه مانعی برای تولیدکنندگان شده است و با شرط و شروط نهاده در اختیار مرغداران و دامداران می‌گذارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اعلام این مطلب گفت: در تیر و مردادماه سال جاری شرکت پشتیبانی امور دام، نهاده را به‌طور کافی در اختیار تولیدکنندگان قرار نداد و نهاده مشروط بر تحویل گوشت مرغ و شیر با قیمت مصوب در اختیار آنها قرار می‌داد. این در حالی است که هزینه تمام‌شده بیشتر از قیمت مصوب است و این مسئله تولیدکننده را فلج می‌کند.

محمد مشکورزاده افزود: نهاده باید مصرف شود که تولید صورت گیرد، نه اینکه اول محصول تحویل گیرند بعد نهاده به آنها اختصاص دهند. دستورالعمل‌های مرکزی دست و پاگیر شرکت پشتیبانی امور دام، نه‌تنها باعث تسهیل تولید نمی‌شود، بلکه مانعی برای تولیدکنندگان شده است و با شرط و شروط نهاده در اختیار مرغداران و دامداران می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: رفع محدودیت تأمین نهاده از طریق شرکت پشتیبانی امور دام باعث می‌شود وضعیت تولید برای مصرف‌کننده و تولیدکننده بهبود و مقرون به صرفه شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: بارها به‌صورت مکتوب، شفاهی و در جلسات مختلف مشکلات تأمین نهاده را با مسئولان شرکت پشتیبانی امور دام در میان گذاشته شده است، اما دستورالعمل‌های دست و پاگیر مرکزی مانع رفع آنها می‌شود و همین مسئله باعث بروز مشکلات بخش تولیدی شده است.

مشکورزاده با اشاره به تولیدات دامی پنج ماهه نخست امسال استان تصریح کرد: تولید گوشت قرمز در پنج ماهه نخست 30 هزار و 145 تن، شیر 218 هزار و 245 تن، گوشت مرغ 22 هزار و 934 تن و عسل 780 تن است که نسبت به مشابه سال گذشته رشد داشته‌اند.

وی به افتتاح طرح‌های دامی استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با هفته دولت، دوهزار و 51 طرح دام و طیور در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که این طرح‌ها شامل پرواربندی بره و گوساله، پرورش گاو شیری، گاوداری شیری، مرغداری گوشتی و... است.

مشکورزاده تأکید کرد: اعتبار هزینه‌شده این طرح‌ها 638 میلیارد و 975 میلیون ریال است که 635 میلیارد و 764 میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و سه میلیارد و 211 میلیون آن توسط مجری تأمین و هزینه شده است.

وی در پایان اظهار داشت: با راه‌اندازی این طرح‌ها، زمینه اشتغال‌زایی برای دوهزار و 660 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در استان فراهم شده است.

 

نظر شما
ادامه