کد خبر: ۱۳۹۷۲

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی از واردات 5 هزار دام زنده طی سه ماهه نخست امسال از ارمنستان به کشور خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر سیدمحسن دستور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه طی سه ماه نخست امسال حدود 5 هزار رأس گوسفند از کشور ارمنستان به کشور وارد شده است، اظهار کرد: دام‌های زنده به صورت رسمی و کاملاً با نظارت سازمان دامپزشکی به کشور وارد شده‌اند.

وی افزود: دام‌های سبک زنده وارد شده از ارمنستان تحت نظارت ادارات کل دامپزشکی در استان‌های مرزی از جمله آذربایجان‌شرقی و اردبیل به نزدیک‌ترین کشتارگاه انتقال داده شده و کشتار شده‌اند.

به گفته دستور، از کشور ارمنستان تنها گوسفند زنده وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 70 هزار دام سبک زنده وارد کشور شده بود.

دستور در خصوص قرنطینه‌های دامپزشکی در مرزهای کشور گفت: تمام واردات با مجوزهای دامپزشکی انجام می‌گیرد، بنابراین واردات و صادرات دام‌هایی که با مجوزهای بهداشتی سازمان دامپزشکی باشد، خطر انتقال بیماری ندارند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور متذکر شد: قرنطینه‌های دامپزشکی در مرزهای کشور وجود دارد و مجوزهای بهداشتی برای دام و فرآورده‌های دامی هم در محل قرنطینه‌ها، ارائه می‌شود و مجوزی بدون عبور از قرنطینه، صادر نخواهد شد.

وی در ادامه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی در ساماندهی کشتارگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی پروانه‌دار در کشور پیگیری می‌شود.

دستور با بیان اینکه احداث کشتارگاه صنعتی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی نقش حمایتی را ایفا می‌کند.

 

نظر شما
ادامه