کد خبر: ۱۳۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - کاهش تولید ماهیان سردآبی در فصل تابستان هرساله اتفاق می‌افتد و نمی‌توان این امر را به‌دلیل مشکلات موجود در مراکز پرورش و تعطیلی آنها نسبت داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس سازمان شیلات کشور با اعلام این مطلب گفت: انتخاب فردی که با مشکلات بخش کشاورزی آشنا است، می‌تواند تعالی این بخش را رقم بزند.

غلامرضا رازقی افزود: محمود حجتی به‌دلیل آنکه دغدغه‌های بخش کشاورزی را از دیرباز می‌شناسد، می‌تواند برای بخش کشاورزی انتخاب مبارکی باشد.

وی خاطرنشان کرد: لازم است تمامی دست‌اندرکاران برای حرکت رو به جلوی بخش کشاورزی کمک کنند.

رازقی ادامه داد: مهمترین دغدغه امروز کشور تولید است که با حمایت‌های بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های موجود، خواهیم توانست اشتغال مولد ایجاد و نیازها و معیشت مردم را تأمین کنیم.

 

کمبودی در تولید ماهیان در کشور وجود ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره تعطیلی 70 مرکز پرورش ماهی در کشور تصریح کرد: به‌عنوان مسئول آبزیان کشور، تعطیلی مراکز را قبول ندارم. ممکن است در برخی از مراکز کاهش به‌دلایل خاصی به‌وجود آمده باشد و یا به‌دلیل مشکلات موجود، مزرعه مدتی فعالیت تولیدی انجام ندهد.

وی یادآور شد: در فصل تابستان به‌دلیل گرمای هوا و کاهش مصرف آبزیان به‌ویژه ماهی قزل‌آلا، کاهش مصرف و تولید به‌وجود میاید.

رازقی تأکید کرد: گرمای هوا، کاهش تولید ماهیان قزل‌آلا را دربر دارد که این امر مقطعی بوده و پس از طی شدن پیک گرما مرتفع می‌شود.

وی اظهار داشت: در ماه رمضان نیز مصرف ماهی به مقدار چشمگیری هرساله کاهش پیدا می‌کند که پس از آن دوباره روند تولید از سر گرفته می‌شود.

رازقی در پایان گفت: ممکن است در مقطعی با کاهش تولید و غیرفعال شدن برخی از مراکز روبه‌رو باشیم، اما مدتی بعد با افزایش تولید، کمبود قبلی جبران می‌شود.

گفتنی است، نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از تعطیلی 70 مرکز پرورش ماهی بر اثر کاهش بارندگی و به‌دنبال آن کاهش حجم رودخانه‌های سردآبی و همچنین گل‌آلود بودن آب این مراکز و نیز وام‌های بانکی با بهره‌های چندبرابر خبر می‌دهد و می‌گوید: تعطیلی مراکز فوق منجر به کاهش تولید در چهار ماهه نخست امسال شده است.

این در حالی است که معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات این کمبودها را مقطعی دانسته و به گرمای هوا نسبت می‌دهد و تعطیلی مراکز را قبول ندارد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
0
0
احتمالا ایشان خشک شدن دریاچه ارومیه وهامون و بختگان وپریشان وده ها تالاب وآبگیرهای دیگر را به خاطر فصل گرما می دانند که با سپری شدن ماه مبارک وتابستان پر آب میشوندوتولیدات ماهی وآبزیان نیز رونق می گیرند؟
نظر شما
ادامه