کد خبر: ۱۳۷۲۸

حکیم مهر - ابلاغ قانون رفتار انسانی با حیوانات در عربستان سعودی، با موجی از واکنش‌های استهزا آمیز در این کشور مواجه شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، این قانون اخیرا در هیات وزیران سعودی به تصویب رسیده و براساس آن رفتار نامناسب با حیوانات موجب جریمه خواهد شد.

کاربران عربستانی شبکه‌های اجتماعی در اینترنت با ارسال موجی از پیام‌های استهزا آمیز تاکید کردند، در شرایطی که رفتارهای تحقیرآمیز و شکنجه و آزار زندانیان و کشتار مردم تظاهرات کننده در خیابان‌های این کشور اتفاق می‌افتد، تصویب قانون حمایت از حیوانات یک شوخی دردآور و به نوعی دهن کجی به مردمی است که انتظار دارند دولت با تصویب قوانین آزادی خواهانه صدها زندانی  سیاسی را به خانه‌های خودشان بفرستد و به چند دهه ظلم و ستم و بیکاری و فقر در عربستان پایان دهد.

به گفته این افراد، مردم عربستان بر اساس آموزه‌های دینی خود بهترین رفتار را با حیوانات دارند و این رژیم حاکم بر این کشور است که با نادیده گرفتن تمام دستورات و قوانین اسلامی رفتاری ناشایست با شهروندان خود در پیش گرفته است.

یک منبع دولتی آگاه گفت: بر اساس قانون مصوب هیات وزیران عربستان درباره مهربانی با حیوانات، جریمه نقض مفاد این قانون تا 400 هزار ریال عربستانی می‌رسد که اگر چهار بار در یک سال تکرار شود، بر اساس رای دادگاه مجازات‌های شدیدتری در نظر گرفته می‌شود.

این منبع افزود: در حالی این مقدار از جریمه برای چنین امر در عربستان وضع شده که بر اساس قانون مهربانی با حیوانات در کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس، جریمه نقض این قانون برای اولین بار فقط تا 50 هزار ریال عربستان است.

 

 

نظر شما
ادامه