کد خبر: ۱۳۶۹۲
حکیم مهر - اگر دولت مساعدت‌های لازم را برای تأمین ارز مورد نیاز اعمال کند، هیچ وقفه‌ای در تولیدات مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی به‌وجود نمی‌آید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اعلام این مطلب گفت: با وجود آنکه تحریم‌های اعمال‌شده از دو سال گذشته آغاز شده است، این مؤسسه تلاش خود را برای افزایش شش خط تولید جدید آغاز کرده است.

دکتر هادی فامیل قدکچی افزود: از دو سال گذشته خط تولید واکسن گامبرو، بروسلوز، CPR و واکسن دوگانه فلج اطفال در این مؤسسه راه‌اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تأمین به موقع ارز از سوی دولت انجام شود، مشکلی از لحاظ تولید محصولات در مؤسسه نخواهیم داشت.

فامیل قدکچی ادامه داد: در صورت مساعدت دولت تا دو سال آینده می‌توانیم میزان تولید و واکسن مورد نیاز کشور را تضمین کنیم.

وی تصریح کرد: برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز واکسن در کشور، در شورای عالی مؤسسه مواردی به تصویب رسید که در صورت اجرایی شدن، مشکلات مرتفع می‌شود.

پیش‌بینی تولید چهار میلیون دوز واکسن به شرط تأمین ارز در سال جاری

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی یادآور شد: در سال گذشته بیش از سه میلیارد و 100 میلیون دوز واکسن در این مؤسسه تولید شد و در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت تولید واکسن به چهار میلیارد دوز برسد.

فامیل قدکچی تأکید کرد: در صورت تأمین به‌موقع ارز و مساعدت‌های دولت دستیابی به هدف سال جاری دور از ذهن نیست.

وی اظهار داشت: در زمانی که تحریم‌ها علیه ایران شکل گرفت، یک میلیارد دوز به ظرفیت تولیدی مؤسسه اضافه شد؛ بنابراین می‌توان گفت که در این شرایط نیز می‌توان افزایش تولید داشت.

فامیل قدکچی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت بازار و نیاز به واکسن و سرم و تأمین به‌موقع ارز از سوی دولت، هیچ مشکلی از لحاظ تولید نخواهیم داشت.

 

نظر شما
ادامه