کد خبر: ۱۳۶۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - صندوق بیمه کشاورزی دام‌ها را بیمه و گوش گوسفندان را سوراخ کرد که بعد از مدتی کزاز گرفتند و 160 رأس گوسفند در عرض یک هفته تلف شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، دامدار نمونه شهریاری با اعلام این مطلب گفت: تعداد 800 رأس دام دارم که تلاش می‌کنم با وجود مشکلات به نحو احسن از آنها نگهداری شود.

حسین صادقی‌نژاد افزود: سعی می‌شود که مدت زمان پرواربندی و اصول بهداشتی و جایگاه دام رعایت شده تا محصولی با بالاترین کیفیت به بازار عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: از کارشناسان و متخصصان مجرب در واحد تولیدی استفاده می‌شود، به‌طوری که با انجام اصلاح نژاد و همکاری با طرح‌های به‌نژادی، آمار دوقلوزایی سالانه به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

صادقی‌نژاد ادامه داد: همین اقدامات باعث شد که امسال به‌عنوان کشاورز نمونه در استان تهران انتخاب شوم.

وی با اشاره به هزینه بالای تولید تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصل زمستان مرتعی برای چرا دام‌ها وجود ندارد و مراتع قشلاقی نیز نابود شده‌اند، مجبور به نگهداری دام‌ها در دامداری هستیم که همان سه ماه زمستان 60 تن جو و 50 تن یونجه مصرف می‌شود که هزینه بالایی دارد و به صرفه نیست.

این دامدار نمونه شهریاری یادآور شد: در حالی که 50 تن جو نیاز است، دولت فقط یک تن آن را می‌دهد و هیچ حمایتی نمی‌کند و اگر مورد حمایت دولت قرار نگیریم، دام‌ها به فروش می‌رسند.

صادقی‌نژاد در پایان تأکید کرد: صندوق بیمه کشاورزی دام‌ها را بیمه و گوش گوسفندان را سوراخ کرد؛ این مسئله باعث شد بعد از مدتی کزاز گرفتند و 160 رأس گوسفند در عرض یک هفته تلف شدند و خسارت سنگینی را وارد کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صالحي
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
0
0
اگردولت بجاي واردات گوشتهاي بي كيفيت و بعضا آلوده از كشورهاي ديگر، از دامداري خودمان حمايت كند، مسلما اين گلايه ها و كمبودها را نخواهيم داشت.
نظر شما
ادامه