کد خبر: ۱۳۶۶

حکیم مهر -  رسانه‌های ایتالیا از تاسیس رسمی اولین دانشگاه بستنی‌سازی در این کشور خبر داده و اعلام کردند: این دانشگاه از تمامی کشورهای دنیا دانشجو می‌پذیرد.

پاتریک هاپکینز مدیر این دانشگاه گفت: این اولین دانشگاه بستنی‌سازی در دنیا به شمار می‌رود که بیش از شش هزار دانشجو دارد. دانشجویان در یک دوره یک هفته‌ای باید 600 پوند بپردازند و پس از آن موفق می‌شوند مدرک معتبر بستنی‌سازی دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه «گلاتو» که در سال 2008 میلادی به صورت آزمایشی در شهر «بلونا» در این کشور تاسیس شد، طی این چند سال تنها به جذب دانشجو مشغول بود و هم اکنون نیز از تمامی کشورهای دنیا همچون استرالیا، چین، سوادن، لبنان و انگلستان دانشجویان به این دانشگاه می‌آیند.

دانشجویان در این دانشگاه می‌آموزند که چگونه بهترین بستنی را درست کنند و از ترکیب مواد مختلف بستنی ‌هایی جدید و با طعم‌های خوشمزه بسازند.

هدف اصلی این دانشگاه این است که طعم‌های مختلف را به دانشجویان معرفی کرده و حس ذوق و خلاقیت آن‌ها را تحریک کند، به طوری که دانشجویان تاکنون موفق شدند، بستنی‌هایی با طعم ریحان، لیمو، گلابی، پنیر پارمیزان و انگور قرمز و روغن زیتون درست کنند.

این دانشگاه قصد دارد، ترم‌های خود را بیشتر کند تا دانشجویان با این موضوع آشنا شوند که بستنی‌سازی یک علم است، تا یک هنر و باید برای بهتر کردن وضعیت و کیفیت این محصول تلاش بیشتر شود.

اندازه بستنی باید میکرونی باشد، هر چه این اندازه‌ها کوچک‌تر و شبیه به هم باشند، مزه بستنی هم بهتر می‌شود.

 

نظر شما
ادامه