کد خبر: ۱۳۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تغذیه نامناسب و غیرعلمی عاملی برای کم تولید بودن گاو محسوب می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، غفور عبداللهی افزود: گاو شیری برای تولید بیشتر و مطلوب به مواد مختلفی نیاز دارد تا بتواند آنها را به شیر و یا گوشت تبدیل کند.

وی با توصیه‌ای به گاوداران تشریح کرد: یک گاودار باید مواد مورد نیاز خود را بشناسد و بتواند مواد لازم را به موقع و به میزان مورد نیاز تهیه و در اختیار گاو قرار دهد.

عبداللهی ادامه داد: کارشناسان نژاد گاو را یکی از دلایل عمده تولید شیر و گوشت می دانند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: رعایت بهداشت حیوان و جایگاه آن نیز ر تولید شیر و گوشت تاثیر بسیاری دارد و اگر گاوهای اصیل و با تولید بالا هم از نظر بهداشتی کنترل و مراقبت نشوند، تولید شیر و گوشت آنها کاهش خواهد یافت.

وی اظهارداشت: جایگاه نگهداری گاو باید از نظر نور و جریان هوای تازه مطلوب باشد و به طور مرتب و منظم سمپاشی شده تا از وجود میکروب‌ها و کنه‌ها پاک شود.

عبداللهی با عنوان نمودن مزایا مثبت بهره گیری از گاوهای آمیخته تاکید کرد: آمیخته گری یا دورگ گیری و به زبان ساده مخلوط نمودن دو نژاد اصیل و بومی و ایجاد یک نسل جدید راهکاری برای تولید شیر و گوشت بیشتر قلمداد می شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
0
0
Fekr konam ..........-
نظر شما
ادامه