کد خبر: ۱۳۵۹۰

حکیم مهر - وجود مهر دامپزشکی روی لاشه به معنی تایید شرعی و بهداشتی گوشت است. 

به گزارش حکیم مهر، متن اطلاعیه اداره کل دامپزشکی البرز با تکیه بر مطلب فوق بدین شرح است :
با آرزوی قبولی طاعات و عبادات هم میهنان عزیز در ایام ماه مبارک رمضان، اداره کل دامپزشکی استان البرز  توصیه های بهداشتی ذیل را جهت حفظ سلامتی و بهداشت جامعه ارائه می نماید:
از خرید گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده های خام دامی که خارج از کشتارگاه مجاز تهیه شده باشند(کشتار قاچاق) اکیداً خودداری نمایید، اینگونه فرآورده ها احتمال انتقال بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام از قبیل سیاه زخم، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو، سل، کرم کدو و ... را به دنبال دارد. همچنین ممکن است دام بر اساس اصول شرعی ذبح نشده باشد.
 گوشت قرمز، مرغ، جگر و سایر فرآورده های دامی را از فروشگاه های بهداشتی و دارای مجوز تهیه نمایید. دقت کنید که محیط فروشگاه تمیز و بهداشتی بوده و فروشنده دارای کارت تندرستی، روپوش مناسب و تمیز باشد.
 از خرید گوشت قرمز، جگر و سایر فرآورده های خام دامی که خارج از یخچال نگهداری می شوند جداً خودداری نمایید. اینگونه فرآورده ها به سرعت فاسد و در مجاورت گرد و غبار هوا دچار آلودگی های ثانویه شده و سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازند.
 گوشت قرمز، مرغ و جگر نباید به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرد، لازم است حداقل 24 ساعت قبل از مصرف در یخچال در دمای 2-4 درجه سانتی گراد نگهداری شود.
 دقت کنید فرآورده هایی مانند گوشت و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شوند. بنابراین از خرید گوشت و مرغ منجمد عرضه شده در خارج از فریزر(از جمله یخچالهای معمولی) اکیداً خودداری نمایید.
 عرضه کنندگان گوشت موظف به آماده سازی گوشت چرخ کرده در حضور مشتری می باشند، بنابراین از خرید گوشت چرخ کرده آماده خودداری کنید.
 ماهی تازه باید در یخچال و یا در مجاورت پودر یخ عرضه گردد، بنابراین از خرید ماهی های عرضه شده خارج از شرایط فوق خودداری نمایید.
 از خرید تخم مرغهای شکسته، کثیف و نگهداری شده خارج از یخچال خودداری کنید.
 بر روی بسته بندی های گوشت مرغ و ماهی گرم موجود در مراکز عرضه، تاریخ تولید درج شده و حداکثر مدت مصرف این فرآورده ها 72 ساعت از تاریخ تولید می باشد.
 به یاد داشته باشید وجود مهر دامپزشکی روی لاشه به معنی تایید شرعی و بهداشتی گوشت است.

 

نظر شما
ادامه