کد خبر: ۱۳۵۴

حکیم مهر -  سخنگوی گمرک کشور با تشریح آخرین اقدامات این سازمان برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر از آموزش 10 قلاده سگ روسی با صد میلیون تومان هزینه و همچنین افزایش 1245 درصدی کشفیات مواد مخدر و روانگردان‌ها طی 9 ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:‌ قطعا کشفیات نیروی انتظامی بیش‌تر از این میزان است.

 محمد بهبود آهنی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد عنوان کرد: کنترل مبادی رسمی و غیررسمی از جمله وظایف گمرک است و یک بخش عمده‌ای که در کنار وظایف نظارتی و حاکمیتی گمرک باید آن نگاه کرد، مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خصوص در دو سال اخیر قاچاق مواد مخدر است.

وی در ادامه در مورد قاچاق مواد مخدر توضیح داد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما مواد مخدری است که در کشور وجود دارد و در چند سال اخیر به سمت مواد روانگردان و شکل جدید از مواد مخدر حرکت شده است.

سخنگوی گمرک تصریح کرد: سال گذشته اعتبار مصوبه به گمرک در این زمینه 150میلیون تومان بوده که همه آن دریافت شد، در سال جاری این اعتبار 200 میلیون تومان بوده که تاکنون 150 میلیون تومان یعنی 75 درصد آن اختصاص یافته است. به عبارتی امسال در کل سال 200 میلیون تومان برای مبارزه قاچاق مواد مخدر اختصاص یافته است.

او با اشاره راه‌اندازی واحدهای سگ‌های کاشف مواد مخدر بیان کرد: در اولین دوره آموزش این نوع سگ‌ها 10 قلاده سگ روسی توسط مربیان گمرک در حال آموزش دیدن هستند که امیدواریم با تامین اعتبارات و اختصاص منابع لازم این واحد را گسترش دهیم و تعداد قلاده‌ها را بیش‌تر از این کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این سگ‌ها چقدر هزینه داشته‌اند بیان کرد: برای هر سگ 10 میلیون تومان و در مجموع صد میلیون تومان در نظر گرفته شده که این اعتبار توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تامین شده است.

به گفته او این سگ‌ها در گمرکات آذربایجان غربی، زاهدان، خوزستان، گیلان، خراسان و گمرکات اجرایی استان تهران استفاده خواهند شد.

 

 

نظر شما
ادامه