کد خبر: ۱۳۵۳

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:
کشتارگاه دام تربت حیدریه معضل است

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی در بین اعضای نظام دامپزشکی استان کشتارگاه این شهرستان را از جمله معضلات و دغدغه‌های این شهرستان دانست.

دکتر محسن دستور با اشاره به ساخت و سازها و رفع نواقص صورت گرفته از سوی شهرداری در بازسازی این مجتمع اظهار داشت: با تمام کاری که صورت گرفته مشکل بهداشتی این کشتارگاه همچنان به جای خود باقی است اما دامپزشکی با توجه به وظیفه تامین سلامت فرآورده‌های خام دامی حاصل این کشتارگاه نظارت خود را با حضور ناظرین فنی و شرعی به طور مداوم انجام می‌دهد.
وی با اشاره به خدمات صورت گرفته به مردم پس از انقلاب اسلامی بیان داشت: برابر آمار موجود در سال 57، فقط دو مرکز درمانگاهی و سه داروخانه دامپزشکی بخش خصوصی در استان وجود داشته که با توجه به رویکرد سازمان دامپزشکی کشور و این اداره کل مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی و در راستای سیاست‌های اجرای اصل 44 قانون اساسی و اشتغالزایی، 114 درمانگاه و 60 مرکز مایه‌کوبی دام و طیور و 9 آزمایشگاه مجهز در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است.
ستور تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد واگذاری امور به بخش خصوصی، بر کیفی شدن امور تاکید داشته و برابر با این واگذاری امور، بر شدت بخشیدن نظارت‌های بخش دولتی بر روند اجرای صحیح امور و خدمات به مردم تاکید داریم.
وی اعلام کرد، با همکاری استانداری خراسان رضوی طی نخستین مرحله ابلاغ اعتبارات خشکسالی سال جاری تاکنون یک میلیارد تومان اعتبار داشته‌ایم و طبق مساعدت‌های صورت گرفته یک میلیارد تومان دیگر نیز در راستای اجرای طرح‌های خشکسالی به اعتبارات مجموعه دامپزشکی استان افزوده می‌شود.

-------------------------------------------------

 

رئیس نظام دامپزشکی خراسان رضوی:
آینده بخش خصوصی دامپزشکی امیدوار کننده است

 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی خراسان رضوی گفت: بخش دولتی باید در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی،‌ امور قابل واگذاری را به بخش خصوصی واگذار کند و آینده بخش خصوصی دامپزشکی امیدوار کننده است.

دکتر احمد شریعتیدر جمع اعضای نظام دامپزشکی شهرستان‌های تربت حیدریه، خواف، رشتخوار، ‌مه‌ولات و زاوه اظهار داشت: بخش خصوصی نیز لازم است در انجام خدمات، از سلامت کامل کاری برخوردار باشد تا باعث اعتماد بین خدمت گیرندگان شود.
وی آینده بخش خصوصی را با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی روشن خواند و بسترساز این مهم را، ‌همکاری و اجرای دقیق موارد توسط بخش دولتی دانست.
رئیس نظام دامپزشکی استان افزود: وجود 7 میلیون راس دام سبک، 400 هزار راس دام سنگین، 33 کشتارگاه دام ، 14 کشتارگاه صنعتی طیور، 2هزار و 500 واحد گاوداری، 2هزار و400 مرغداری گوشتی و بسیاری از صنایع مرتبط با دامپزشکی باعث شده تا وظایف دامپزشکی در حوزه بهداشت عمومی در این استان گستره زیادی پیدا کند و متناسب با این توانمندی‌ها لازم است تا بخش خصوصی دامپزشکی از رشد و انسجام لازم برخوردار گردد.
وی تعداد اعضای نظام دامپزشکی کل کشور را 24هزار عضو دانست و یادآور شد: از این بین، هزار و 700 نفر از در رده‌های مختلف اعم از دکتری، کارشناس و کاردان در حال ارائه خدمات در بخش‌های مختلف دامپزشکی استان هستند که در این میان، 50 نفر متخصص، 600 نفر دکتر دامپزشک و1050 نفر از سایر رده ها هستند.
شریعتی افزود: با توجه به تعامل مناسبی که بین این سازمان و سازمان دامپزشکی کشور وجود دارد، تاکنون 100 درصد خدمات درمان و پیشگیری در بخش طیور، 100 درصد خدمات درمانی دام‌های بزرگ و نیز در بخش نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی، تاسیس شرکت‌های ممیزی، بطور کامل به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی اعلام داشت: نظام دامپزشکی استان با همکاری اداره کل دامپزشکی برنامه‌های متنوعی را برای اعضای خود در دهه فجر پیش‌بینی کرده که اجرای مسابقات فوتسال یکی از این موارد بوده و ارائه خدمات رایگان درمانگاهی در نخستین روز از دهه فجر برای مراجعین به کلینیک‌های بخش خصوصی از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

نظر شما
ادامه