کد خبر: ۱۳۴۹۶
حکیم مهر - معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سرمایه‌گذارانی که طرح‌های تحقیقاتی شیلاتی را اجرایی کنند، تسهیلات ویژه با سود صفر درصد اختصاص می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه جشنواره و نمایشگاه ملی فرآوری و سلامت محصولات آبزیان گفت: این معاونت در قالب ستادهای فناوری راهبردی و کانون‌های هماهنگی از طرح‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی تحقیقات جدید حمایت می‌کند.

دکتر مجتبی خیام‌نکویی افزود: در حوزه حمایت از فعالیت‌های شیلاتی با اعتباری بیش از 40 میلیارد ریال از سوی این معاونت برای تولید میگوی SPF در نظر گرفته شد که با ارائه گزارش عملکرد مراحل مختلف، به مرور کار تخصیص انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در قالب ستادهای فناوری راهبردی، از پروژه‌های مختلف، تجاری‌سازی در حوزه‌های زیست‌فناوری و نانونکنولوژی انجام می‌شود.

خیام‌نکویی ادامه داد: از آنجا که در بخش شیلات فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، برای حفظ بانک ژن در ماهیان مختلف، حمایت‌هایی از سوی این معاونت انجام شده است.

وی تصریح کرد: در قالب جشنواره یا از طریق اداره کل تجاری‌سازی، طرح‌هایی که قابلیت تولید داشته باشند، تسهیلات صفر درصد از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت می‌کنند.

اختصاص دو میلیارد و 400 میلیون تومان به حوزه شیلات

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: ظرفیت حوزه شیلات و بخش کشاورزی بیش از این مقدار است و اگر فعالیت‌های مربوطه با حضور مردم همراه شود، نتایج مثبتی خواهد داشت.

خیام‌نکویی تأکید کرد: از 40 میلیارد تومانی که برای حوزه شیلات اعتبار یافته بود، تاکنون دو میلیارد و 400 میلیون تومان اختصاص یافته و مابقی آن نیز به مرور تخصیص خواهد یافت.

وی درباره آرتمیا که ظرفیت بسیار خوبی در کشور است، اظهار داشت: در حال حاضر به‌دلیل وضعیت کم‌آبی و خشکسالی حادث‌شده در دریاچه ارومیه، این موجود در حال انقراض است که این معاونت برای شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذارانی که قصد احیاء و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی را داشته باشند، تسهیلات صفر درصد را در نظر گرفته است.

گفتنی است، جشنواره ملی و نمایشگاه کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری آبزیان به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآوری آبزیان امروز برپاشده است.

 

نظر شما
ادامه