کد خبر: ۱۳۴۹۵
حکیم مهر - کانون‌های هماهنگی بدون نیاز به تسهیلات، خلاءهای قانونی را مرتفع می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حاشیه جشنواره و نمایشگاه ملی فرآوری و سلامت محصولات آبزیان گفت: نقشه جامعه علمی کشور، رویکرد توسعه با نگاه به افق 1404 را پیگیری می‌کند.

دکتر عباسعلی مطلبی افزود: در راستای تدوین نقشه راه توسعه صنعت آبزی‌پروری، کانون‌هایی تشکیل شده که بخشی از آن مربوط به این صنعت و بخش دیگری مربوط به فرآوری و سلامت محصولات شیلاتی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کارگروه تخصصی ویژه فرآوری و سلامت آبزیان شکل گرفت و امروز در قالب سه کارگروه فرآوری، بهداشت و سلامت، مواد بیولوژیک و دارویی از آبزیان ادامه خواهد یافت.

مطلبی ادامه داد: محققان، سرمایه‌گذاران، اعضاء کانون هماهنگی، اساتید دانشگاهی و دانشجویان دکترا دستورالعمل‌های مختلف را تحت بررسی قرار دادند و امروز نتایج کارهای انجام‌شده به شور گذاشته شده است تا بهترین نقشه راه تدوین شود.

وی تصریح کرد: پس از تأیید نهایی و بررسی آن در کمیسیون‌های مربوطه، نقشه راه فوق به مصوبه دولت تبدیل شده و برای ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی می‌رسد و در هنگام اجرا نیز کانون‌های هماهنگی آبزیان، مجری و ناظر بر اجرای نقشه فوق خواهند شد.

ادامه فعالیت کانون‌های دانش و صنعت بدون نیاز به منابع مالی نیز امکان‌پذیر است

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور یادآور شد: کانون هماهنگی دانش و صنعت آبزیان، تولید دو میلیون و 300 هزار تنی محصولات شیلاتی را مدنظر قرار داد و در کانون دانش و صنعت فرآوری آبزیان، نقشه راه فرآوری و سلامت تدوین و اجرایی خواهد شد.

مطلبی تأمین منابع مالی را مهمترین مشکل اساسی برای اجرایی شدن برنامه‌ها و نقشه فوق برشمرد و تأکید کرد: این کانون قصد دارد تا نقشه راه را بدون نیاز به منابع مالی و با تکیه بر جذب سرمایه‌گذاران و معرفی آنها به شرکت‌های تولیدکننده و رفع خلاءهای قانونی اجرایی کند.

وی اظهار داشت: با تدوین نقشه راه فرآوری محصولات شیلاتی، هر مسئولی می‌تواند مراحل مختلف اجرای آن را پیگیری کند.

 

نظر شما
ادامه