کد خبر: ۱۳۴۷۵
حکیم مهر - رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مشکلی برای تامین گوشت مرغ ماه رمضان وجود ندارد و در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در میادین تره‌بار 6000 و هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار‌چه‌های ضیافت 4900 تومان عرضه می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محمد یوسفی اظهار کرد: ماهانه 150 تا 160 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود که مازاد بر مصرف آن از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری می‌شود.

وی افزود: مصرف گوشت مرغ در ماه‌های عادی حدود 145 هزار تن بوده که در ماه‌هایی مانند ماه رمضان به 180 هزار تن افزایش می‌یابد.

رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: با توجه به میزان تولید گوشت مرغ هیچ مشکلی برای تامین نیاز مصرف‌کنندگان وجود ندارد و دولت برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت این فرآورده پروتئینی باید به جای تکیه بر کارهای اجرایی تنظیم بازار تولید و مصرف را به اتحادیه بخش خصوصی واگذار کنند.

یوسفی ادامه داد: دولت در واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی می‌تواند ضمن اختصاص بودجه مناسب بر فعالیت‌های و چگونگی انجام وظایف از سوی بخش خصوصی نظارت کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ کشتار روز در میادین میوه و تره‌بار حدود 6000 تومان و هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازارچه‌های ضیافت 4900 تومان به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

رییس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: ممکن است برخی در گوشه و کنار شهر با سوء‌استفاده از عدم نظارت کافی در بازار گوشت مرغی را که به قیمتی مشخص از بازار عمده‌فروشی خریداری می‌کنند، به قیمت دلخواه خود به مردم بفروشند اما افزایش قیمت مرغ بیش از 6000 تومان منطقی نیست و دولت باید با سود‌جویان برخورد کند.

 

نظر شما
ادامه