کد خبر: ۱۳۴۵۳

حکیم مهر - معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 15 هزار و 650 هزار قطعه طیور ضبط شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر محمود قربان‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان نظارت‌های بهداشتی بر روی فرآورده‌های دامی انجام می‌شود.

وی با اشاره بر نظارت‌های دامپزشکی بر روی کشتارگاه‌های استان ادامه داد: در سال گذشته بر کشتار 43 هزار و 775 رأس دام نظارت داشته‌ایم.

کشتار 7 هزار قطعه طیور در سال گذشته

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در سال جاری 10 هزار و 132 رأس دام با نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌ها، کشتار شده‌اند.

قربان‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته 6 میلیون و 518 هزار و 848 قطعه طیور در خراسان جنوبی کشتار شده‌اند، تصریح کرد: این میزان در سال جاری یک ‌میلیون و 803 هزار قطعه بوده است.

وی با اشاره به دام‌هایی که به سبب وجود بیماری ضبط شده‌اند، یادآور شد: در سال گذشته 85 رأس دام در استان ضبط شده است.

ضبط 15 رأس دام در خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: امسال نیز 15 رأس دام ضبط شده‌ است.

قربان‌زاده با بیان اینکه در سال گذشته 73 هزار قطعه طیور ضبط شده و از چرخه مصرف انسان خارج شده است، متذکر شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 15 هزار و 650 قطعه طیور از چرخه مصرف خارج شده‌اند.

وی از بازدید مکان‌های عرضه فرآورده‌های دامی استان توسط دامپزشکی خبر داد و اضافه کرد: در سال گذشته 26 هزار و 934 بازدید از مکان‌ عرضه فرآورده‌های دامی انجام شده است.

ضبط 8 هزار کیلوگرم فرآورده دامی در خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 6 هزار و 750 مورد بازدید از مکان‌های عرضه فرآورده‌های دامی استان انجام شده است.

قربان‌زاده با اشاره به بازدیدهای انجام شده دامپزشکی استان ادامه داد: در این بازدیدها در سال گذشته 726 مورد موارد غیر بهداشتی مشاهده شد.

وی با بیان اینکه در سال جاری 120 مورد موارد غیر بهداشتی در مکان‌های عرضه فرآورده‌های دامی مشاهد شد، اذعان داشت: میزان 8 هزار و 360 کیلوگرم فرآورده دامی در سال جاری ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

حمل 60 هزار رأس دام به خارج استان

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته بیش از 23 هزار کیلوگرم فرآورده‌های دامی در استان معدوم شد.

قربان‌زاده با اشاره به حمل و نقل طیور به خارج استان یادآور شد: در سال گذشته 11 میلیون و 131 هزار و 135 قطعه طیور به خارج استان حمل شدند.

وی از حمل 59 هزار و 514 رأس دام به خارج مرزهای استان خبر داد و متذکر شد: همچنین 5 هزار و 196 نفر شتر نیز به خارج از استان صادر شدند.

برگزاری 157 کلاس آموزشی در خراسان جنوبی

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی آموزش را یکی از عوامل پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 483 کلاس و جلسه در سطح استان تشکیل شده است.

قربان‌زاده از برگزاری 157 کلاس در سال جاری خبر داد و گفت: تعداد 2 هزار و 252 نفر زن و مرد در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 11 هزار و 416 نفر در این کلاس‌ها و جلسات حضور پیدا کردند.

معاون فنی دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 50 برنامه رادیویی برای آگاهی مردم پخش شده است، خاطر نشان کرد: در سال جاری 65 برنامه رادیویی پخش شده است.

 

نظر شما
ادامه