کد خبر: ۱۳۳۶۹
حکیم مهر - رییس سازمان شیلات ایران از تولید 15 هزار تن میگو در سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین دغدغه برای تولید میگو سرمایه در گردش و خوراک است از این رو امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا مشکلی به وجود نیاید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، غلامرضا رازقی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - اظهار کرد: وضعیت آبگیری و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرها مناسب است و دوره‌ تولید نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است.

وی با بیان این‌که ذخیره‌سازی در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و گلستان آغاز شده است، افزود: اخیرا استانداری بوشهر از محل اعتبارات استانی یک میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه برای لایروبی کانال‌های پرورش میگو اختصاص داده است که تاکنون بخشی از این کانال‌ها لایروبی شده و بخش دیگر نیز در حال اقدام است.

رازقی گفت: خوزستان در حال حاضر شرایط مناسبی از نظر تولید دارد و در صددیم برای حل مشکل نقدینگی این استان از طریق کمک‌های فنی اعتباری و اعتبارات سرمایه در گردش بخش کشاورزی این مشکل را برطرف کنیم.

رییس سازمان شیلات ایران با بیان این‌که بیشترین دغدغه پرورش میگو سرمایه در گردش و تامین خوراک است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت بازار‌های صادراتی و کیفیت میگوی ایرانی، امسال حدود 50 درصد از میگوی تولید‌ شده صادر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته میگو در حال نابودی بود اما هم‌اکنون منحنی رشد تولید میگو و محصولات شیلاتی رو به بهبود است.

 

نظر شما
ادامه