کد خبر: ۱۳۳۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر - خبرگزاری مهر نوشت : دکتر دامپزشک که نوزاد دو ماهه اش را با سیانور به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری به تشریح ماجرا پرداخت.
20 بهمن ماه سال 89 مرگ مشکوک نوزاد دو ماهه ای در یکی از بیمارستانهای غرب تهران به کلانتری 119 مهرآباد اطلاع داده شد.
ماموران پس از حضور در بیمارستان دریافتند نوزاد دو ماهه به نام رؤیا در حالیکه آثار کودک آزاری بر روی بدنش مشاهده می شد به بیمارستان منتقل و تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشده بود.
با اطلاع موضوع به قاضی شهریاری بازپرس جنایی تهران او دستور بازداشت پدر و مادر رؤیا را صادر کرد.
پدر رؤیا در تحقیقات گفت زمان حادثه من در خانه نبودم و همسرم با رؤیا در خانه بودند.
مرد جوان به نام سعید که دکتر دامپزشک است گفت: یک هفته قبل رؤیا بی تابی می کرد که در یک لحظه کنترلم را از دست داده و ضربه ای به صورت او زدم که آثار کبودی مربوط به این موضوع است. امروز ناگهان حال رؤیا بد شد که او را سریع به بیمارستان رساندم. از سوی دیگر پزشکی قانونی پس از آزمایشات سم شناسی اعلام کرد نوزاد دو ماهه بر اثر مسمومیت با سم سیانور کشته شده است.
با اعلام این گزارش مرد جوان دوباره تحت بازجویی قرار گرفت که این بار لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه یک عدد قرص ترامادول به رؤیا دادم تا آرام شود، اما باعث مرگش شد با تکمیل تحقیقات پرونده برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و همزمان مادر رؤیا با مراجعه به دادگاه به عنوان اولیای دم رضایت خود را اعلام کرد.
صبح امروز جلسه محاکمه مرد فرزند کش در شعبه 74 و به ریاست قاضی اصغر عبداللهی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده سعید متهم به مباشرت در قتل، کودک آزاری و تمرد در برابر ماموران است که با توجه به رضایت اولیای دم درخواست مجازات او از جنبه عمومی جرم را دارم.
سپس سعید در جایگاه قرار گرفت و با قبول اتهاماتش گفت: زمان حادثه من به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشتم و پس از مصرف مواد حالت طبیعی نداشتم روز حادثه رؤیا بی تابی می کرد که برای آرام کردن او یک قرصت ترامادول را در آب حل کرده و به او خوراندم. من علاوه بر رؤیا یک دختر بزرگتر نیز دارم و به همسر و فرزندانم علاقه داشتم الان سه سال است که دیگر مواد مخدر مصرف نمی کنم و با اینکه دارای مدرک دکترای دامپزشکی نیز هستم بخاطر این جنایت مجبورم در یک فروشگاه به عنوان یک فروشنده کار کنم از قضات دادگاه می‌خواهم مرا مانند همسرم ببخشند تا بتوانم گذشته ام را جبران کنم.
پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
این خبر در حالی توسط سایت خبرآنلاین بازنشر شده که یکی از بینندگان محترم حکیم مهر در پیامی از ذکر مدرک و رشته تحصیلی متهم ابراز گلایه نموده و بیان آن را غیرضروری خوانده است.

 

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آبرودار
|
-
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
0
0
همین جوری هم توی جامعه نه شان داریم نه اعتبار و نه ارزش ،این مطلب رو هم بنویسید تا دیگه آبرو هم برایمان نماند.هزاران معتاد و جانی در ایران روزانه مرتکب جرم می شوند ولی هیچ کس از مدرک تحصیلیشان سخن به میان نمی آورد چگونه است در مورد دامپزشکان حتماباید مدرک هم عنوان شود.
کورش زکی زاده
|
-
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
0
0
ایا واقعا لازم است اینگونه اخبار در قالب مسائل صنفی مطرح شود؟!
همه روزه هزار جرم و جنایت در کشور توسط افراد با تخصص های مختلف اتفاق می افتد
بیان این چنینی این دسته از اخبار با عنوان صنفی (دامپزشک) به دور از شان جامعه دامپزشکی است!
ع
|
-
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
0
0
با آبرودار کاملا موافقم
دامپزشک
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
0
0
من هم خواهشمندم خبر را حذف کنید
آشنا
|
-
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام
از همه بینندگان محترمی که اظهار نظر فرموده اند و نیز از الطاف شما صمیمانه تشکر میکنم. هدف از درج و انتشار این خبر موارد ذیل بوده است که به استحضار می رسد :
1 - آگاهی جامعه دامپزشکی کشورمان از جنایتی که توسط یکی از اعضاء اتفاق افتاده است. نیازی به بازگویی ارزش خبری نهفته در این خبر از نگاه روزنامه نگاری حرفه ای نیست. از سویی معمولاً دامپزشک این کار را به دلیل سطح بالای اجتماعی و شأن بالا انجام نمی دهد و قاعدتاً مانند پزشکی که جنایتی انجام دهد کاملاً برجسته می شود در اینجا هم به دلیل غیرمعمول بودن برجسته شده است.
2 - آگاهی مسئولین دلسوز (اگر ان شاء الله تعدادشان کم نباشد) برای ورود به مسائل اجتماعی دامپزشکان (کما اینکه در اوایل دوره سوم شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی توسط جناب آقای دکتر آقامیری اقدام مناسبی در ایجاد معاونت رفاه و امور اجتماعی و مدیریت امور اجتماعی انجام شد لیکن متاسفانه بعد از مدت کوتاهی به طور کلی این معاونت و زیرمجموعه آن حذف گردید!) به نظر می رسد باید مسئولین محترم فعلی به مسائل اجتماعی دامپزشکان و پیشگیری و نیز ورود روانشناسانه به مسائل اجتماعی جدی بنگرند.
3 - تلنگر به جامعه دامپزشکی کشورمان که غره به تحصیلات نشویم و نشوند که ممکن است تحصیلات بالا هم مانع از شکل گیری چنین جنایتی نشود.
از حساسیت صنفی همکاران و بینندگان محترم صمیمانه سپاسگزاری می شود.- با احترام - مدیرمسئول حکیم مهر

با سلام و احترام
ما به این سایت به عنوان یک سایت تخصصی و وزین که اخبار مربوط به دامپزشکی اعم از کنگره ها, یافته های جدید علمی, انتصابات و غیره را گلچین کرده و در اختیار علاقمندان قرار می دهد نگاه می کنیم. خدا وکیلی هدف از درج این خبر چیست؟ چه نکته مثبتی دارد؟ هر روز در گوشه کنار این شهر ....... از خدا بی خبر جنین های ....اما در هیچ سایت مشابه پزشکان درج نمی شود. با تشکر
نظر شما
ادامه