کد خبر: ۱۳۳۱۹
حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از امضاء تفاهمنامه جدید برای بازنگری در قیمت شیر در سال جاری در صورت تایید از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سعید سلطانی اظهارکرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از دستمزد کارگری تا قیمت نهاده‌های تولید از ابتدای امسال کارشناسان و متخصصان در قالب بخش‌های خصوصی پیشنهادات بسیاری برای بازنگری در قیمت خرید شیر خام از دامداران ارائه کرده‌اند.

وی افزود: از ماه گذشته جلسات بسیاری با ستاد تنظیم بازار برای بازنگری در قیمت شیر برگزار شد و مقرر شد تا نهاده‌های معوق دامداران از دی ماه سال گذشته تا 15 خرداد ماه به آن ها داده شود.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از ابتدای امسال تاکنون بیش از 70 درصد دامداران نهاده‌های معوق خود را دریافت کرده و تا هفته آینده همه دامداران نهاده‌های خود را که از ماه‌های گذشته مانده بود را دریافت می‌کنند.

سلطانی ادامه داد: تاکنون پیشنهادات موجود برای بازنگری در قیمت جدید شیر خام به ماه‌ها و هفته‌های آینده موکول می‌شد اما در هفته گذشته مقرر شد تا در صورت تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفاهم نامه جدید برای بازنگری در قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام از دامداران امضا شود.

براساس تفاهم‌نامه منعقد شده سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه مرکزی دامداران که تا پایان پانزدهم فروردین ماه امسال اعتبار داشت، هر کیلوگرم شیرخام پایه ( 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار) کیلویی 930 تومان از دامداران خریداری شده و به ازای هر کیلوگرم شیرخام نیز نهاده‌های دامی ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گرفت.

 

برچسب ها: شیر، وزیر، صنعت،
نظر شما
ادامه