کد خبر: ۱۳۲۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور از آغاز اجرای شیوه نامه جدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر اماکن دامی و صنایع وابسته به دام خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور،  دکتر سید محسن دستور هدف از تصویب و اجرای این شیوه نامه را اعمال ضوابط بهداشتی دامپزشکی در اماکن دامی و صنایع وابسته به دام موضوع ماده (2) آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی عنوان کرد و در مورد دامنه کاربرد این دستورالعمل گفت: دستورالعمل جدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در خصوص اماکن دامی و صنایع وابسته به دام موضوع ماده 2 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی، در مراحل احداث و بهره برداری کاربرد دارد.
وی افزود:پروانه های بهداشتی تاسیس دو سال اعتبار دارد و پس از اتمام اعتبار و عدم بهره برداری در صورت مراجعه صاحب یا متصدی واحد و پیشرفت فیزیکی و یا ارائه مدارک مثبته تا یک سال قابل تمدید خواهد بود.
به گفته وی، طبق این شیوه نامه مدت اعتبار پروانه های بهداشتی بهره برداری دو سال می باشد و در صورت عدم تمدید از درجه اعتبار ساقط می باشد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور بازرسی بهداشتی و کنترل بهداشتی را از دیگر فصل های این شیوه نامه اعلام کرد و گفت: در شیوه نامه جدید نظارت بهداشتی دامپزشکی، تعداد بازرسی بهداشتی اماکن دامی و صنایع وابسته به دام به طور سالیانه مشخص شده است.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی، این شیوه نامه به ادارت کل دامپزشکی استان ها ابلاغ شده و اجرای آن از ابتدای خرداد ماه جاری، آغاز شده است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
0
0
بر اساس قانون نظام جامع دامپروری صدور پروانه بهداشتی اماکن دامی بر عهده سازمان نظام دامپزشکی است و دخالت سازمان دامپزشکی بر خلاف قانون وقانون شکنی است.و قابل پیگیری در مراجع قضایی و نظارتی مباشد.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
0
0
متاسفانه در سالهای اخیر و در دوره ریاست ایشان موضوع نظارتهای بهداشتی سازمان به کمترین حد خود تقلیل پیدا کرد و سازمان دامپزشکی کشور از یک سازمان تخصصی و حاکمیتی به یک سازمان هماهنگ کننده توافقات از پیش تعیین شده سایر دستگاهها و حتی تسهیل کننده برای سایر سازمانها تنزل یافت چرا که در غیر اینصورت نباید امروزه شاهد حضور دام زنده پاکستانی و گوشت بوفالو و تخم مرغ هندی و گوشت منجمد آفریقایی بودیم!!!براستی چه کسی فکر میکرد روزی سازمان دامپزشکی کشور که یکی از قدیمیترین و توانمندترین سازمانهای عضو سازمان جهانی بهداشت دام میباشد،همه اختیارات خود را در کشور برزیل به یک نفر غیر دامپزشک بسپارد و کارشناسان با تجربه و متخصص سازمان برای هر کاری از این فرد غیر متخصص اجازه بگیرند و.........؟از طرفی دیگر رئیس سازمان درحالی موضوع افزایش نظارتهای بهداشتی را مطرح میکند که معاون بهداشتی سازمان چندی پیش از موافقت سازمان با توزیع شیر فله ای خبر داد!!!انشالله امیدواریم با استقرا دولت تدبیر و امید در کشور و انتخاب افراد شایسه و متعهد که در حال حاضر از عرصه مدیریت سازمان کنار گذاشه شده اند،ریشه این بی تدبیری ها خشکانده شود و سازمان بار دیگر به دوره اقتدار و بالندگی خود بازگردد.بامید آن روز- کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه